⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania



Wyślij zapytanie
i otrzymaj ofertę

Wyślij zapytanie
i otrzymaj ofertę
Eng

Promowanie witryny internetowej w wysoce konkurencyjnej niszy (Nowy Jork): wypożyczalnia samochodów luksusowych

Mała zajawka projektu:

  • TOP 1 dla wszystkich zapytań o wysokiej częstotliwości
  • Czterokrotne zwiększenie ruchu organicznego
  • TOP 3 w wysoce konkurencyjnej niszy w Stanach Zjednoczonych

Klient

RealCar to wypożyczalnia samochodów luksusowych w Nowym Jorku. Firma oferuje wynajem samochodów marki Range Rover, Jaguar, Porsche, Maserati, BMW, Mercedes itp.

Unikatowa oferta sprzedażowa:

  • Dostawa samochodu „pod drzwi” na dowolny adres w Nowym Jorku.
  • Wyłącznie samochody z segmentu premium.

Nasze zadanie

Wzrost pozycjonowania oraz docelowego ruchu organicznego w Nowym Jorku dla ogólnych zapytań tematycznych oraz poszczególnych marek motoryzacyjnych.

Dane początkowe

  • Witryna: niewielki projekt składający się z 20-30 stron
  • Region: Nowy Jork
  • Język: angielski
  • Priorytetowy silnik wyszukiwarki: Google
  • CMS: Ruby
  • Cechy główne projektu: wysoka cena implementacja jakichkolwiek zmian na witrynie; zakres samochodów zmienia się okresowo
  • Sezonowość: spadek zapotrzebowania można zaobserwować w lutym i we wrześniu
  • Rozpoczęcie prac: październik 2019

Analiza niszy i konkurencji

Wysoka konkurencja w niszy zasługuje na wyjątkowe skupienie. Po przeprowadzeniu analizy wyników wyszukiwania dla targetowanych zapytań oraz po porównaniu promowanej witryny z konkurentami, nasi specjaliści doszli do kilku wniosków.

  1. Konkurencja jest naprawdę potężna. TOP 10 dla Nowego Jorku zawiera większe witryny, w zależności od grupy semantycznej. Większość portali znajdujących się w TOP to agregatory, które posiadają średnio po około 20 tysięcy zindeksowanych stron. Naturalnie, ich wybór samochodów jest znacznie szerszy, ponieważ tego typu strony promowane są w kilku regionach jednocześnie. Wielu konkurentów prowadzi działalność nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również innych państwach. Tak czy inaczej, to z takimi witrynami trzeba konkurować, żeby wywalczyć sobie miejsce w TOP 10, ba, nawet w TOP 20. Najmniejsza z tych witryn posiada około 1000 zindeksowanych stron, a największa – ponad milion stron w indeksie.
  2. Wiek domen konkurentów to minimum 10 lat. Jest to wskaźnik uszeregowanej czołówki oraz braku możliwości dotarcia tam przez młodsze witryny. Promowana witryna miała nieco ponad 5 lat.
  3. Objętość i jakość linków konkurencji. Kilka podstawowych wskaźników:
    • Minimalne DR (Ahrefs) w TOP 10 wynosi 71;
    • Liczba donorów wynosi około 3000;
    • 1 milion podlinkowanych stron to normalna działalność dla konkurentów.

Przykłady witryn konkurencyjnych i ich wskaźników:

Dane Ahrefs dla głównych wskaźników:


Dynamika rozwoju donorów według Ahrefs:


Dane dotyczące ruchu według Semrush:



Pomimo tego, nasze doświadczenie w promowaniu małych stron i walce o osiągnięcie najwyższych pozycji w innych niszach udowadnia, że tego typu projekt może zaistnieć i osiągnąć odpowiednie pozycje i ruch.

Przebieg pracy

Optymalizacja techniczna

Promowanie witryny internetowej zawsze powinno rozpoczynać się od tego elementu, ponieważ ma on wpływ na osiągnięcie wyniku. Na przykład: dokładasz wszelkich starań, aby zoptymalizować meta tagi, napisać doskonałą treść, poprawić użyteczność, szybkość ładowania strony i wiele innych. Ale po kilku miesiącach promocji zdajesz sobie sprawę, że witryna jest częściowo lub całkowicie niedostępna dla botów Google z powodu błędów technicznych. To z kolei wpływa na negację całej wykonanej pracy.


Przykłady zmian technicznych, jakie zdecydowaliśmy się wprowadzić:

  • Usunęliśmy z witryny internetowej niewielki złośliwy kod;
  • Usunęliśmy pełne duplikaty i dokonaliśmy konfiguracji przekierowania 301 z www, http, wielu ///, stron index.html, adresów URL z wielkimi literami;
  • Skompilowaliśmy mapy przekierowań dla stron 404 – wcześniej klient usunął strony z niedostępnymi modelami samochodów bez ustawiania przekierowań;
  • Porównaliśmy zawartość stron widoczną dla użytkownika z zawartością widoczną dla Google. Jako efekt zauważyliśmy, że roboty nie widzą niektórych przydatnych treści na stronach, gdyż są one przeciągane przez JS;
  • Naprawiliśmy błędy elementu validator.w3.org;
  • Poprawiliśmy certyfikat SSL;
  • Wprowadziliśmy drobne zmiany w pliku robots.txt;
  • Zamknęliśmy śmieciowe strony z indeksowania przy pomocy noindex;
  • Stworzyliśmy automatycznie generowany plik Sitemap.xml (chociaż sam ten plik nie jest aż nadto istotny dla tak małej witryny, to wdrożyliśmy go z myślą o rozwoju witryny i biznesu w ogóle);
  • Wdrożyliśmy mikro markup produktu. Oznacza to wyświetlanie rankingu strony w snippecie w celu zwiększania CTR;
  • Zwiększyliśmy prędkość ładowania się witryny (aby poprawić jakość witryn w roku 2021, w Google wprowadzone zostały nowe wskaźniki pod nazwą Core Web Vitals, które są jednym z czynników pozycjonowania);
  • Poprawiliśmy ogólną użyteczność;
  • Wdrożyliśmy wiele innych zmian.

Rdzeń semantyczny i planowanie contentu

Do głównych punktów rozwoju w ramach tego projektu należały:

  • Ogólne zapytania związane z Nowym Jorkiem i wypożyczaniem samochodów klasy premium (hasła luxury car rental, luxury rental cars NYC, car rental NYC i inne);
  • Zapytania dla wypożyczalni samochodów pod kątem nadwozia (luxury SUV rental NYC, premium SUV for rent i inne);
  • Zapytania o samochody na wynajem dla konkretnych producentów (BMW rental NYC, BMW car rental i tym podobne);
  • Pytania o wypożyczanie konkretnych modeli samochodów (rent a Porsche Cayenne, Range Rover Velar rental i inne);
  • Zapytania o wypożyczanie samochodów dla konkretnych dzielnic Nowego Jorku.

We wszystkich sferach nasi specjaliści stworzyli rdzeń semantyczny, zoptymalizowali meta tagi i napisali unikatowe teksty sprzedażowe.

Optymalizacja zewnętrzna

Optymalizacja zewnętrzna witryny internetowej jest również niezwykle ważna, szczególnie biorąc pod uwagę sporą konkurencję w tej niszy. Dla osiągnięcia efektywnego promowania, nie tylko liczba donorów i uzyskanych linków ma znaczenia, ale także ich jakość, jak również równowaga stosunek linków zakotwiczonych (anchor links) do innych linków.

  • W pierwszym etapie odrzuciliśmy wszystkich donorów o niskiej wartości przy pomocy narzędzia Google Disavow Tool, żeby zwiększyć jakość obecnej grupy linków.
  • W drugim etapie stworzyliśmy plan stworzenia zbioru linków o wysokiej jakości, a także implementacji ich w ramach pracy nad optymalizacją witryny.

W celu zbudowania linków wykorzystaliśmy następujące strategie:

  • Zasięgi. Jest to "biały" sposób budowania linków. Jego naturą jest poszukiwanie wysokiej jakości stron internetowych, a także osobistych umów dotyczących umieszczania linków z właścicielami witryn. Jest to jeden z najtrudniejszych sposobów na zwiększenie liczby donorów, ale również jeden z najbardziej skutecznych.
  • Umieszczanie artykułów na stronach internetowych wysokiej jakości przy pomocy specjalnych giełd linków. Ta metoda znacznie upraszcza wyszukiwanie stron internetowych i umów (w przeciwieństwie do Outreach), ponieważ giełdy mają już umowy z właścicielami witryn. Wystarczy jedynie wybrać witrynę z listy zgodnie z określonymi kryteriami i kosztami.
  • Pozycjonowanie firmy w różnych katalogach i agregatorach. Metoda ta jest stosowana w celu rozrzedzenia zbioru linków, zwiększenia zaufania i przyciągnięcia dodatkowego ruchu.
  • Crowd marketing. Polega on na lokowaniu linków na forach tematycznych, jakie służą przede wszystkim do rozrzedzenia zbioru linków.
  • Pozycjonowanie niestandardowe (linki z play.google.com, Amazon i innych witryn). Wykorzystuje się je głównie do rozrzedzenia linków i zwiększenia zaufania.

Tak duża różnorodność sposobów budowania linków ma miejsce z powodu wysokich wymagań dla naturalnych zbiorów linków wysokiej jakości. Im więcej linków z różnych źródeł prowadzi na witrynę, tym bardziej naturalny jest zbiór linków. Ponadto, promowanie staje się wówczas bardziej wydajne i bezpieczniejsze.

Optymalizacja Google My Business

Ponieważ działalność klienta w Nowym Jorku jest na miejscu, optymalizacja profilu Google My Business jest zaprojektowana tak, aby zwiększać wyświetlenia karty w Google Maps i Search. To z kolei zwiększa ruch oraz konwersję na stronie.

Nasi specjaliści od optymalizacji wykonali następujące zadania:

  • Uzupełnili standardowe informacje na karcie Google My Business;
  • Zoptymalizowany tytułu przy użyciu docelowych słów kluczowych oraz emotikon (w celu zwiększenia CTR);
  • Uzupełnili atrybuty, jakie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Zwiększyli rozmiar karty oraz CTR;
  • Zajęli się publikacją cotygodniowych notatek i newsów;
  • Monitorowali recenzje i zwiększali rating firmy.

Po zakończeniu pracy liczba wyświetleń zwiększyła się kilkukrotnie. Na chwilę obecną statystyki wyświetleń prezentują się następująco:


Statystyki interakcji:


Należy odnotować, że 30-70 targetowanych konwersji dziennie przy pomocy Google My Business to bardzo dobry wskaźnik dla Nowego Jorku.

Mini-SERM

W ramach promowania witryny przeprowadzamy optymalizację SERM dla wszystkich projektów naszej firmy. Jest to rodzaj zadań, jakie mają na celu zwiększenie reputacji biznesu w Internecie. Ponieważ witryna należy do kategorii YMYL (Your Money Your Life), ważne jest wypracowanie czynników E-A-R w tak dokładny sposób, jak to możliwe. Czynniki E-A-R- to expertise, authority, reliability (ekspertyza, autorytet, odpowiedzialność).

Dzięki zwiększeniu pozycjonowania witryny, reputacji biznesu oraz rozpoznawalności firmy w Internecie, zwiększamy autorytet źródła nie tylko w oczach użytkowników, ale również w wyszukiwarkach. To z kolei ma pozytywny wpływ na promowanie projektu, ponieważ Google bardziej ufa eksperckim, autorytatywnym i odpowiedzialnym witrynom, które dostarczają jakościowe informacje i nie wprowadzają użytkowników w błąd.

Aby ulepszyć czynniki E-A-R, wybraliśmy popularne strony z recenzjami (np. trustpilot.com). Stworzyliśmy tam strony mające na celu stałe ulepszanie reputacji firmy poprzez publikacje recenzji.

Rezultaty projektu

Dynamika pozycjonowania dla ogólnych zapytań odnośnie wynajmu samochodów w Nowym Jorku:


Dynamika dla zapytań zależnych od lokalizacji „near me”:


Dynamika pozycjonowania indywidualnych stron dla konkretnych modeli i marek samochodów:





Podsumowanie

Pomimo faktu bardzo dużej konkurencji w tej niszy oraz najlepszych stron wypożyczalni samochodów w USA wypozycjonowanych w TOP, naszemu zespołowi udało się osiągnąć dobrą pozycję dla niewielkiej witryny niszowej.

  • Podczas prac nad projektem prawie wszystkie targetowane i ważne zapytania klienta zostały wypromowane do TOP 10 (większość z nich w TOP 3);
  • Ruch organiczny w roku 2020 podwoił się w porównaniu do 2019. Prace przeprowadzono począwszy od października 2019.
  • Ruch organiczny w roku 2021 wzrósł ponad 4-krotnie w porównaniu do początku pracy w 2019.

Uczestnicy projektu

Manager projektu: Ekaterina Timoshenko

Optymalizatorzy: Yuri Oschapovsky, Andrey Legkobut

Linkbuilder: Evgeny Fedchenko

Opinia klienta

Pracujemy z agencją Aweb od października 2019 roku. W tym czasie musieliśmy pokonać przeszkody związane z implementacją zmian w naszym systemie CRM, ponieważ tworzenie dodatkowych stron dla witryny wymaga intensywnej pracy.

Pomimo przeszkód i dzięki wewnętrznej oraz zewnętrznej optymalizacji witryny, udało nam się podwoić ruch organiczny w roku 2020 w porównaniu do roku poprzedniego. Miało to pozytywny wpływ na przychody firmy.

Jesteśmy zadowoleni z wyników współpracy i dalej pracujemy nad zwiększaniem ruchu.

Dziękujemy zespołowi Aweb za owocną współpracę! Polecamy tę firmę jako godnego zaufania i wydajnego partnera!

Anna Zhurba
Menadżer projektu

Zapoznaj się z kosztami swojego projektu

Wyślij zapytanie
Otrzymaj ofertę
Aweb sp. z o.o.
Domaniewska 37 M2.43
02-672 Warszawa, PL