⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych

    Author
    Author: Yurii Oshchapovskyi
    Optymalizator
    Reviewer
    Kierownik Oddziału Technicznego
    2023-05-17

    Klient

    Fantasy Match – platforma społecznościowa zdrowia seksualnego zaprojektowana dla umawiania się na spotkania osób, które uwielbiają związki etyczne, otwarte i poliamoryczne.

    https://fantasyapp.com – witryna Fantasy Match zaprojektowana dla zwiększania rozpoznawalności aplikacji oraz liczby jej pobrań.

    Nasza misja

    Wzrost pozycjonowania fantasyapp.com oraz ruchu dzięki pisaniu tematycznych artykułów na bloga, które pomogą odwiedzającym witrynę dowiedzieć się więcej na temat aplikacji, a następnie ją pobrać.

    Dane źródłowe i cechy projektu

    Trudności związane z projektem

    Tematyczne artykuły blogowe, które będą przyciągać ruch na stronę aplikacji

    Ruch na blogu dla samego ruchu jest łatwy. Jednakże ruch, który przyczyni się do wygenerowania pobrań aplikacji i zwiększy rozpoznawalność Fantasy Match, jest dość skomplikowanym zadaniem, które wymaga szczegółowego zbadania odbiorców aplikacji (wiek, zainteresowania, lokalizacja itp.).

    Budowanie zbioru linków

    Ponieważ nisza randkowa graniczy z niszą 18+, standardowe metody budowania linków mogą nie działać. Potencjalne domeny donor bardzo niechętnie publikują linki do takich stron lub po prostu przeszacowują koszty publikacji dwu- lub trzykrotnie.

    Ograniczony budżet na link building

    Analiza konkurencji

    Pierwszym zadaniem naszego zespołu było wykonanie analizy konkurencji. Skrupulatnie przestudiowaliśmy zarówno strony podobnych aplikacji, jak również konkurentów na szczycie rankingów z artykułami, które odnosiły się do naszej niszy i miały potencjał przyciągania klientów. Oceniliśmy naszych konkurentów na podstawie kilku kryteriów:

    Target Rating domeny Domeny Łączna liczba backlinków Łączna liczba słów kluczowych Całkowity ruch Koszt linków w USD na podstawie linkdetective.pro
    fantasyapp.com/

    37

    567

    4976

    6049

    55127

    60200

    www.swinglifestyle.com/

    73

    2437

    324168

    10457

    908692

    324251

    www.sdc.com/

    75

    3654

    1526321

    12610

    336331

    226519

    www.thrillist.com/

    88

    77566

    2410892

    3010486

    6427248

    8133598

    www.villagevoice.com/

    83

    59707

    6184652

    192553

    538855

    4686757

    www.womenshealthmag.com/

    87

    91087

    2730407

    4660990

    26770851

    8584883

    www.nightflow.com/

    28

    3745

    18694

    88068

    280979

    86635

    Podczas analizy listy konkurentów, można dojść do kilku wniosków:

    Przebieg pracy

    Identyfikacja punktów wzrostu

    Kierunki zapytań w wyszukiwarce pod kątem artykułów blogowych, jakie mogą przynosić wzrost pobrań w App Store, należy podzielić na kilka mniejszych grup:

    Budowa rdzenia semantycznego

    Zgodnie z wybranymi punktami wzrostu, rozpoczęliśmy przygotowywanie rdzenia semantycznego, zbierając go dla ponad 20 stron w pierwszym etapie. Następnie, stopniowo zwiększaliśmy tę liczbę:


    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 1

    Zakres wymagań i obowiązków dla tekstów

    W trakcie przygotowywania zakresu obowiązków dla copywriterów, kierowaliśmy się przede wszystkim strukturą tekstów konkurencji. Istotne było dla nas również uzupełnienie istniejącej treści na szczycie wyników wyszukiwania o unikalne i przydatne nagłówki, żeby wyszukiwarka Google mogła zrozumieć, że nasze treści są o wiele bardziej przydatne.

    Ponieważ naszym celem jest nie tylko dotarcie na szczyt i pozyskanie ruchu z zapytań, ale także pozyskanie leadów dla aplikacji, zespół pracował nad zakresem wymagań i obowiązków również z tej perspektywy. Umieściliśmy też linki do strony App Store, napisaliśmy wezwania do działania i opublikowaliśmy wysokiej jakości tabele porównawcze które pokazują zalety naszej aplikacji w porównaniu z innymi. Działania te opłaciły się w przyszłości.

    Warto także wspomnieć, że znalezienie copywritera, który potrafi pisać teksty o wysokiej jakości i dokładności w tak złożonej niszy, to kolejne wyzwanie. Najlepszego wykonawcę wybraliśmy po selekcji kilku kandydatów z odpowiednim portfolio, którym przekazano zadania testowe, jakie nasz zespół sprawdził wspólnie z klientem.

    Audyt techniczny witryny

    Nasz audyt zawierał 37 elementów, spośród których 24 zawierały błędy, składając się na zestaw wytycznych do poprawy.


    Realizacja programu Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
    1. Analiza IP witryny ОК
    2. Sprawdzenie strony pod kątem wirusów, złośliwych skryptów i blacklistingu ОК
    3 Sprawdzenie elementów, które mogłyby negatywnie wpływać na interakcję użytkowników ze stroną ОК
    4. Sprawdzenie, czy adresy przyjazne SEO są poprawnie umieszczone i sformułowane Do poprawy Wysoki Programista
    5. Sprawdzenie łączności mirrorów i pełnych duplikatów ОК
    6. Sprawdzenie pełnej duplikacji treści ОК Średni Programista
    7. Sprawdzenie stron technicznych, stron z lub bez zduplikowanych treści w indeksach Do poprawy Wysoki Content Manager
    8. Sprawdzenie poprawności odpowiedzi serwera na zapytania ze strony ОК
    9. Sprawdzenie kodu strony pod kątem błędów w HTML i CSS Do poprawy Wysoki Programista
    10. Sprawdzenie obecności i błędów w certyfikacie SSL Do poprawy Niski Programista
    11. Sprawdzenie ukrytych lub spamujących linków do zewnętrznych łączy Do poprawy Średni Programista
    12. Sprawdzenie czy plik robots.txt działa poprawnie Do poprawy Wysoki Programista
    13. Połączenie GWT oraz Yandex Webmaster Do poprawy Niski Klient/Optymalizator
    14. Połączenie GA ОК
    15. Sprawdzenie Sitemap.xml Do poprawy Średni Programista
    16. Sprawdzenie dostępności CSS i JS Do poprawy Średni Programista
    17. Sprawdzenie mikroformatów Do poprawy Niski Programista
    18. Sprawdzenie przycisków mediów społecznościowych Do poprawy Średni Programista
    19. Sprawdzenie czasu ładowania się strony Do poprawy Średni Programista
    20. Sprawdzenie dostępności i optymalizacji wielojęzyczności Do poprawy Niski Programista
    21. Sprawdzenie dostępności mobilnej wersji strony oraz responsywności strony na różnych rodzajach urządzeń ОК
    22. Sprawdzenie czy strony posiadają elementy (czynniki komercyjne) potrzebne do pozycjonowania danego tematu ОК
    23. Sprawdzenie częściowej duplikacji treści Do poprawy Wysoki Programista
    24. Sprawdzenie, czy treści widoczne są przy wyłączonym JavaScript ОК

    Treść Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
    25. Sprawdzenie afiliacji ОК
    26. Sprawdzenie ustawień geolokalizacyjnych w GWT Do poprawy Wysoki Klient/Optymalizator
    27. Sprawdzenie poprawności meta tagów Do poprawy Wysoki Content Manager
    28. Sprawdzenie dostępności stron landing page dla rdzenia semantycznego Do poprawy Wysoki Content Manager
    29. Sprawdzenie dostępności/unikalności treści na stronach ОК
    30. Sprawdzenie optymalizacji treści tekstowej Do poprawy Wysoki Content Manager
    31. Sprawdzenie dostępności formatowania treści ОК

    Struktura i linkowanie Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
    32. Sprawdzenie dostępności menu okruszkowego (breadcrumbs) Do poprawy Średni Programista
    33. Sprawdzenie re-linkowania na stronie Do poprawy Wysoki Programista
    34. Sprawdzenie niedziałających linków Do poprawy Wysoki Programista

    Użytkowość Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
    35. Przewijanie strony głównej Do poprawy Średni Programista
    36. Dodanie linków do menu Do poprawy Niski Programista
    37. Finalizacja stron pracowniczych Do poprawy Niski Programista

    Ponieważ witryna obsługiwana jest przez WordPress, nie ma żadnych trudności w naprawianiu bugów, zaś programista klienta był w stanie naprawić część z nich dzięki instalacji pluginów add-on.

    Optymalizacja zewnętrzna

    Jak już wcześniej wspomnieliśmy, w tak granicznej niszy trudno jest znaleźć wysokiej jakości domeny donor za opłacalne ceny. Poza standardowymi metodami linkbuildingu (zakupy na giełdach linków, rejestracja w zaufanych katalogach, publikacje linków na zaufanych witrynach, marketing społecznościowy), nasz zespół wykorzystał jeszcze bardziej wymagające metody, takie jak zasięgi, które można podzielić na dwa rodzaje:

    Rezultaty projektu

    Dla większej klarowności, na poniższych zrzutach ekranu przedstawiamy aktualne rezultaty pozycjonowania. Do tego czasu wszystkie zapytania w projekcie były pozycjonowane w TOP 100+, ponieważ tego rodzaju stron brakowało na witrynie.

    Swingers app


    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 2

    Społeczność swingersów


    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 3

    Aplikacja do trójkątów


    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 4

    Imprezy dla swingersów


    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 5

    Strony z trójkątami


    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 6

    Swingersi San Francisco


    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 7

    Kluby dla swingersów w San Diego


    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 8

    Klub dla swingersów NYC


    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 9

    Kluby dla swingersów w Los Angeles


    Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 10

    Podsumowanie

    Podczas promowania witryny nasz zespół napotkał trudności w odnalezieniu tematów, które przyczyniłyby się do konwersji w klientów aplikacji, jak również problemy z budowaniem linków. Aczkolwiek, dzięki wysokiemu poziomowi kompetencji naszych optymalizatorów, jak również doświadczeniu w podobnych niszach, udało nam się osiągnąć świetne wyniki z ograniczonym budżetem na linki.

    Uczestnicy projektu

    Manager projektu: Kateryna Tymoshenko

    Optymalizator: Yurii Oshchapovskyi

    Specjalista ds. linków: Yevhen Fedchenko

      Aweb sp. z o.o.
      Domaniewska 37 M2.43
      02-672 Warszawa, PL