⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania

Wyślij zapytanie
i otrzymaj ofertę

Wyślij zapytanie
i otrzymaj ofertę
Eng

Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych

Author
Author: Yurii Oshchapovskyi
Optymalizator
Reviewer
Kierownik Oddziału Technicznego
2023-05-17

Klient

Fantasy Match – platforma społecznościowa zdrowia seksualnego zaprojektowana dla umawiania się na spotkania osób, które uwielbiają związki etyczne, otwarte i poliamoryczne.

https://fantasyapp.com – witryna Fantasy Match zaprojektowana dla zwiększania rozpoznawalności aplikacji oraz liczby jej pobrań.

Nasza misja

Wzrost pozycjonowania fantasyapp.com oraz ruchu dzięki pisaniu tematycznych artykułów na bloga, które pomogą odwiedzającym witrynę dowiedzieć się więcej na temat aplikacji, a następnie ją pobrać.

Dane źródłowe i cechy projektu

Trudności związane z projektem

Tematyczne artykuły blogowe, które będą przyciągać ruch na stronę aplikacji

Ruch na blogu dla samego ruchu jest łatwy. Jednakże ruch, który przyczyni się do wygenerowania pobrań aplikacji i zwiększy rozpoznawalność Fantasy Match, jest dość skomplikowanym zadaniem, które wymaga szczegółowego zbadania odbiorców aplikacji (wiek, zainteresowania, lokalizacja itp.).

Budowanie zbioru linków

Ponieważ nisza randkowa graniczy z niszą 18+, standardowe metody budowania linków mogą nie działać. Potencjalne domeny donor bardzo niechętnie publikują linki do takich stron lub po prostu przeszacowują koszty publikacji dwu- lub trzykrotnie.

Ograniczony budżet na link building

Analiza konkurencji

Pierwszym zadaniem naszego zespołu było wykonanie analizy konkurencji. Skrupulatnie przestudiowaliśmy zarówno strony podobnych aplikacji, jak również konkurentów na szczycie rankingów z artykułami, które odnosiły się do naszej niszy i miały potencjał przyciągania klientów. Oceniliśmy naszych konkurentów na podstawie kilku kryteriów:

Target Rating domeny Domeny Łączna liczba backlinków Łączna liczba słów kluczowych Całkowity ruch Koszt linków w USD na podstawie linkdetective.pro
fantasyapp.com/

37

567

4976

6049

55127

60200

www.swinglifestyle.com/

73

2437

324168

10457

908692

324251

www.sdc.com/

75

3654

1526321

12610

336331

226519

www.thrillist.com/

88

77566

2410892

3010486

6427248

8133598

www.villagevoice.com/

83

59707

6184652

192553

538855

4686757

www.womenshealthmag.com/

87

91087

2730407

4660990

26770851

8584883

www.nightflow.com/

28

3745

18694

88068

280979

86635

Podczas analizy listy konkurentów, można dojść do kilku wniosków:

Przebieg pracy

Identyfikacja punktów wzrostu

Kierunki zapytań w wyszukiwarce pod kątem artykułów blogowych, jakie mogą przynosić wzrost pobrań w App Store, należy podzielić na kilka mniejszych grup:

Budowa rdzenia semantycznego

Zgodnie z wybranymi punktami wzrostu, rozpoczęliśmy przygotowywanie rdzenia semantycznego, zbierając go dla ponad 20 stron w pierwszym etapie. Następnie, stopniowo zwiększaliśmy tę liczbę:


Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 1

Zakres wymagań i obowiązków dla tekstów

W trakcie przygotowywania zakresu obowiązków dla copywriterów, kierowaliśmy się przede wszystkim strukturą tekstów konkurencji. Istotne było dla nas również uzupełnienie istniejącej treści na szczycie wyników wyszukiwania o unikalne i przydatne nagłówki, żeby wyszukiwarka Google mogła zrozumieć, że nasze treści są o wiele bardziej przydatne.

Ponieważ naszym celem jest nie tylko dotarcie na szczyt i pozyskanie ruchu z zapytań, ale także pozyskanie leadów dla aplikacji, zespół pracował nad zakresem wymagań i obowiązków również z tej perspektywy. Umieściliśmy też linki do strony App Store, napisaliśmy wezwania do działania i opublikowaliśmy wysokiej jakości tabele porównawcze które pokazują zalety naszej aplikacji w porównaniu z innymi. Działania te opłaciły się w przyszłości.

Warto także wspomnieć, że znalezienie copywritera, który potrafi pisać teksty o wysokiej jakości i dokładności w tak złożonej niszy, to kolejne wyzwanie. Najlepszego wykonawcę wybraliśmy po selekcji kilku kandydatów z odpowiednim portfolio, którym przekazano zadania testowe, jakie nasz zespół sprawdził wspólnie z klientem.

Audyt techniczny witryny

Nasz audyt zawierał 37 elementów, spośród których 24 zawierały błędy, składając się na zestaw wytycznych do poprawy.


Realizacja programu Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
1. Analiza IP witryny ОК
2. Sprawdzenie strony pod kątem wirusów, złośliwych skryptów i blacklistingu ОК
3 Sprawdzenie elementów, które mogłyby negatywnie wpływać na interakcję użytkowników ze stroną ОК
4. Sprawdzenie, czy adresy przyjazne SEO są poprawnie umieszczone i sformułowane Do poprawy Wysoki Programista
5. Sprawdzenie łączności mirrorów i pełnych duplikatów ОК
6. Sprawdzenie pełnej duplikacji treści ОК Średni Programista
7. Sprawdzenie stron technicznych, stron z lub bez zduplikowanych treści w indeksach Do poprawy Wysoki Content Manager
8. Sprawdzenie poprawności odpowiedzi serwera na zapytania ze strony ОК
9. Sprawdzenie kodu strony pod kątem błędów w HTML i CSS Do poprawy Wysoki Programista
10. Sprawdzenie obecności i błędów w certyfikacie SSL Do poprawy Niski Programista
11. Sprawdzenie ukrytych lub spamujących linków do zewnętrznych łączy Do poprawy Średni Programista
12. Sprawdzenie czy plik robots.txt działa poprawnie Do poprawy Wysoki Programista
13. Połączenie GWT oraz Yandex Webmaster Do poprawy Niski Klient/Optymalizator
14. Połączenie GA ОК
15. Sprawdzenie Sitemap.xml Do poprawy Średni Programista
16. Sprawdzenie dostępności CSS i JS Do poprawy Średni Programista
17. Sprawdzenie mikroformatów Do poprawy Niski Programista
18. Sprawdzenie przycisków mediów społecznościowych Do poprawy Średni Programista
19. Sprawdzenie czasu ładowania się strony Do poprawy Średni Programista
20. Sprawdzenie dostępności i optymalizacji wielojęzyczności Do poprawy Niski Programista
21. Sprawdzenie dostępności mobilnej wersji strony oraz responsywności strony na różnych rodzajach urządzeń ОК
22. Sprawdzenie czy strony posiadają elementy (czynniki komercyjne) potrzebne do pozycjonowania danego tematu ОК
23. Sprawdzenie częściowej duplikacji treści Do poprawy Wysoki Programista
24. Sprawdzenie, czy treści widoczne są przy wyłączonym JavaScript ОК

Treść Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
25. Sprawdzenie afiliacji ОК
26. Sprawdzenie ustawień geolokalizacyjnych w GWT Do poprawy Wysoki Klient/Optymalizator
27. Sprawdzenie poprawności meta tagów Do poprawy Wysoki Content Manager
28. Sprawdzenie dostępności stron landing page dla rdzenia semantycznego Do poprawy Wysoki Content Manager
29. Sprawdzenie dostępności/unikalności treści na stronach ОК
30. Sprawdzenie optymalizacji treści tekstowej Do poprawy Wysoki Content Manager
31. Sprawdzenie dostępności formatowania treści ОК

Struktura i linkowanie Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
32. Sprawdzenie dostępności menu okruszkowego (breadcrumbs) Do poprawy Średni Programista
33. Sprawdzenie re-linkowania na stronie Do poprawy Wysoki Programista
34. Sprawdzenie niedziałających linków Do poprawy Wysoki Programista

Użytkowość Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
35. Przewijanie strony głównej Do poprawy Średni Programista
36. Dodanie linków do menu Do poprawy Niski Programista
37. Finalizacja stron pracowniczych Do poprawy Niski Programista

Ponieważ witryna obsługiwana jest przez WordPress, nie ma żadnych trudności w naprawianiu bugów, zaś programista klienta był w stanie naprawić część z nich dzięki instalacji pluginów add-on.

Optymalizacja zewnętrzna

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, w tak granicznej niszy trudno jest znaleźć wysokiej jakości domeny donor za opłacalne ceny. Poza standardowymi metodami linkbuildingu (zakupy na giełdach linków, rejestracja w zaufanych katalogach, publikacje linków na zaufanych witrynach, marketing społecznościowy), nasz zespół wykorzystał jeszcze bardziej wymagające metody, takie jak zasięgi, które można podzielić na dwa rodzaje:

Rezultaty projektu

Dla większej klarowności, na poniższych zrzutach ekranu przedstawiamy aktualne rezultaty pozycjonowania. Do tego czasu wszystkie zapytania w projekcie były pozycjonowane w TOP 100+, ponieważ tego rodzaju stron brakowało na witrynie.

Swingers app


Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 2

Społeczność swingersów


Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 3

Aplikacja do trójkątów


Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 4

Imprezy dla swingersów


Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 5

Strony z trójkątami


Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 6

Swingersi San Francisco


Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 7

Kluby dla swingersów w San Diego


Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 8

Klub dla swingersów NYC


Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 9

Kluby dla swingersów w Los Angeles


Optymalizacja SEO dla amerykańskiej strony aplikacji w niszy dla dorosłych 10

Podsumowanie

Podczas promowania witryny nasz zespół napotkał trudności w odnalezieniu tematów, które przyczyniłyby się do konwersji w klientów aplikacji, jak również problemy z budowaniem linków. Aczkolwiek, dzięki wysokiemu poziomowi kompetencji naszych optymalizatorów, jak również doświadczeniu w podobnych niszach, udało nam się osiągnąć świetne wyniki z ograniczonym budżetem na linki.

Uczestnicy projektu

Manager projektu: Kateryna Tymoshenko

Optymalizator: Yurii Oshchapovskyi

Specjalista ds. linków: Yevhen Fedchenko

Aweb sp. z o.o.
Domaniewska 37 M2.43
02-672 Warszawa, PL