⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania



    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA

    Author
    Author: Yurii Oshchapovskyi
    Optymalizator
    Reviewer
    Kierownik Oddziału Technicznego
    2023-04-25

    Klient

    Aquatica to firma produkująca wanny, umywalki, krany i prysznice w segmencie premium. Głównym rynkiem producenta są Stany Zjednoczone, aczkolwiek sklep internetowy obecny jest również na wielu rynkach i różnorodnych domenach w Europie.

    Nasz cel

    Poprawa pozycjonowania witryny i zwiększenie organicznego ruchu targetowanego w priorytetowych specjalizacjach sklepu internetowego:

    Dane źródłowe i charakterystyka projektu

    Grupa docelowa

    Użytkownicy w wieku 25 lat i starsi, zarabiający powyżej średniej krajowej, pracujący w bankowości oraz IT, którzy interesują się nowymi trendami i technologiami (dzięki temu przyciągają ich funkcje i materiały oferowane przez firmę).

    Na czym polega witryna SPA?

    Witryna SPA (Single Page Application) to rodzaj witryny, na której zawartość podlega dynamicznej generacji bez konieczności ponownego ładowania stron. Tego typu witryny napisane są przy pomocy JavaScript, zaś nasz konkretny przykład sklepu Aquatica powstał w AngularJS.

    Należy zrozumieć, że promowanie pod kątem optymalizacji SEO witryn SPA oraz tradycyjnych witryn różni się od siebie fundamentalnie, ponieważ podejście do optymalizacji wewnętrznej jest radykalnie inne.

    Google, podobnie jak wszystkie pozostałe wyszukiwarki internetowe, nie radzi sobie z przetwarzaniem JavaScript. Zawartość, jaką użytkownik może zobaczyć w przeglądarce internetowej różni się znacząco od tego, co widzi Google.

    Na poniższym zrzucie ekranu możesz zaobserwować, jak poszczególne wyszukiwarki internetowe przetwarzają JS:


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 1

    W praktyce sytuacja w Google prezentuje się znacznie gorzej, ponieważ wyszukiwarka wykorzystuje przestarzałe narzędzia renderowania oparte na Chrome 41.

    W jaki sposób można „zaprzyjaźnić” SPA z SEO

    Ponieważ witryna naszego klienta jest w całości napisana w JavaScript, oznacza to, że Google nie widzi zawartości (menu, produktów, tekstów, re-linkowania) bez podjęcia dodatkowych akcji.

    Aby Google mogło poprawnie indeksować strony internetowe, serwer nie powinien wysyłać kodu strony w JS, ale raczej jego kopię w HTML dla stron, które już zostały przeprocesowane.

    Jak wygląda kod JS strony:

    <html lang="en">
    <head>
    <title>Luxury Outdoor Hot Tubs</title>
    <meta name="fragment" content="!">
    </head>
    <body>
    <script type="text/javascript"
    src="/assets/js/app.min.js?15151551">
    </script>
    </body>
    </html>
    

    Jak wygląda kopia HRML strony:

    <html lang="en">
    <head>   
    <title>Luxury Outdoor Hot Tubs</title>  
     <meta name="keywords" content="Outdoor Hot Tubs">  
     <meta name="description" content="ᐈ Luxury 【Hot Tubs / Outdoor Spas】 for sale in the ⭐ Aquatica
    ⭐ Online Store ✅ The best prices ✅ Made in EU ✅ Only the best materials ✅ Up to 25 year warranty"> <meta name="..."> <link rel="canonical" href="https://www.aquaticausa.com/"> <link href="/favicon.ico" <meta name="robots" content="index, follow"> <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="/style.css"> </head> <body> <div>Контент страницы</div> </body> </html>

    Jak widać na powyższym kodzie, różnice są fundamentalne. Kopie stron w HTML na witrynie są implementowane z wykorzystaniem technologii renderingu SSR. Zadaniem specjalistów SEO było sprawdzenie implementacji SSR, a także upewnienie się, że:

    Analiza konkurencji

    Wyniki wyszukiwania oraz ich logia („intencja”) w Stanach Zjednoczonych różni się diametralnie od tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni na Ukrainie. Strony informacyjne są pozycjonowane na równym poziomie dla zapytań z treściami komercyjnymi.

    Przykładowo, dla zapytania „Buy Outdoor Hot Tub” – wyrażającego wyraźne zainteresowanie użytkownika zakupem produktu – artykuły informacyjne z wyborem produktów pozycjonują się w TOP 10 (https://www.silive.com/homegarden/2022/07/these-are-the-best-outdoor-hot-tubs-to-buy-for-the-right-price.html), co jest kompletnie irracjonalne, biorąc pod uwagę fakt, iż w innych krajach takie zapytania pozycjonowane są wyłącznie zgodnie z kategoriami sklepów online, w których prezentowane są produkty.

    Mając to na względzie, nasi specjaliści doszli do wniosków, że musimy konkurować nie tylko ze sklepami internetowymi, ale również stronami informacyjnymi.

    Wykres porównawszy konkurentów Aquaticausa.com:

    Witryna Rating domeny Domeny odsyłające (Ahrefs) Strony odsyłające (Ahrefs) Frazy ze słowem kluczowym (Ahrefs) Ruch (Ahrefs)
    aquaticausa.com

    48

    3297

    37932

    13653

    28221

    homedepot.com

    90

    236455

    9250565

    8542024

    126776364

    costco.com

    85

    102987

    11046544

    5962766

    50332554

    amazon.com

    96

    4592796

    4332977451

    69859278

    938453396

    wayfair.com

    86

    72811

    13926242

    4493240

    29681586

    overstock.com

    83

    90400

    30678253

    2147655

    12111988

    jacuzzi.com

    72

    6115

    123080

    38838

    300917

    lowes.com

    88

    319681

    12596738

    5024482

    56864864

    Warto również zaznaczyć, że aquaticausa.com to stosunkowo niewielka witryna, która posiada małą liczbę elementów w licznych podkategoriach i filtrach. Jednakże, musieliśmy konkurować z witrynami, które posiadały minimalną wartość ratingu domeny na poziomie 72+. Są to witryny warte miliony dolarów, a niektóre z nich są bardzo dobrze znane wielu użytkownikom, nawet tym, którzy nie są zaznajomieni z rynkiem amerykańskim.

    Przebieg pracy

    Proces pracy nad promowaniem witryny możemy podzielić na kilka części.

    Audyt techniczny i sprawdzenie funkcjonalności SSR

    Celem audytu technicznego jest wykrycie błędów i upewnienie się, że witryna spełnia specyfikacje techniczne dostarczone przez Google. Nasz audyt obejmował 43 pozycje, natomiast 20 z nich wymagało naprawienia błędów.

    Jeśli chodzi o sprawdzenie poprawności funkcjonowania SSR, głównym problemem był brak bloku linkującego w kopii stron HTML, przez co Google nie indeksowało poprawnie niektórych produktów.

    Realizacja programu Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
    1. Analiza IP witryny ОК Niski Programista
    2. Sprawdzenie strony pod kątem wirusów, złośliwych skryptów i blacklistingu ОК Wysoki Programista
    3. Analiza historii domeny przez WhoIs i web.archive ОК Wysoki Programista
    4. Sprawdzenie elementów, które mogłyby negatywnie wpływać na interakcję użytkowników ze stroną ОК Niski Programista
    5. Sprawdzenie, czy adresy przyjazne SEO są poprawnie umieszczone i sformułowane ОК Wysoki Programista
    6. Sprawdzenie łączności mirrorów i pełnych duplikatów Do zmiany Wysoki Programista
    7. Sprawdzenie pełnej duplikacji treści Do zmiany Wysoki Programista
    8. Sprawdzenie stron technicznych, stron z lub bez zduplikowanych treści w indeksach ОК Wysoki Programista
    9. Sprawdzenie poprawności odpowiedzi serwera na zapytania ze strony Do zmiany Wysoki Programista
    10. Sprawdzenie kodu strony pod kątem błędów w HTML i CSS Do zmiany Średni Programista
    11. Sprawdzenie obecności i błędów w certyfikacie SSL Do zmiany Wysoki Programista
    12. Sprawdzenie ukrytych lub spamujących linków do zewnętrznych łączy ОК Wysoki Programista
    13. Sprawdzenie czy plik robots.txt działa poprawnie ОК Wysoki Programista/Content Manager
    14. Połączenie GWT oraz Yandex Webmaster ОК Wysoki Programista
    15. Połączenie GA ОК Wysoki optimizer
    17. Sprawdzenie Sitemap.xml Do zmiany Średni Programista
    18. Sprawdzenie dostępności CSS i JS ОК Średni Programista
    19. Sprawdzenie mikroformatów Do zmiany Wysoki Programista
    20. Sprawdzenie przycisków mediów społecznościowych ОК Niski Programista
    21. Sprawdzenie czasu ładowania się strony Do zmiany Wysoki Programista
    22. Sprawdzenie dostępności i optymalizacji wielojęzyczności Do zmiany Średni Programista
    23. Sprawdzenie dostępności mobilnej wersji strony ОК Średni Programista
    24. Sprawdzenie responsywności strony na różnych rodzajach urządzeń Do zmiany Średni Programista
    25. Sprawdzenie poprawności text content output Do zmiany Wysoki Programista
    26. Śledzenie treści Stat.Aweb w monitorze SEO Do zmiany Niski Programista
    27. Sprawdzenie czy strony posiadają elementy (czynniki komercyjne) potrzebne do pozycjonowania danego tematu Do zmiany Wysoki Programista
    28. Sprawdzenie częściowej duplikacji treści Do zmiany Średni Programista
    29. Eliminacja usuwania usług niepotrzebnych ОК Wysoki Programista
    30. Sprawdzenie indeksowania przeglądania strony ОК Średni Programista
    31. Sprawdzenie, czy treści widoczne są przy wyłączonym JavaScript (sprawdzenie SSR) Do zmiany Średni Programista
     
    Treść Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
    32. Sprawdzenie afiliacji ОК Wysoki
    33. Sprawdzenie ustawień geolokalizacyjnych w GWT ОК Wysoki Optymalizator
    34. Sprawdzenie poprawności meta tagów Do zmiany Wysoki Content Manager lub Programista
    35. Sprawdzenie dostępności i oryginalności treści strony ОК Wysoki Content Manager
    36. Sprawdzenie dostępności stron landing page dla rdzenia semantycznego ОК Niski Content Manager
    37. Sprawdzenie optymalizacji treści tekstowej ОК Średni Programista
    38. Sprawdzenie dostępności formatowania treści ОК Średni Programista
     
    Struktura i linkowanie Wynik inspekcji Priorytet Osoba odpowiedzialna
    39. Sprawdzenie dostępności menu okruszkowego (breadcrumbs) Do zmiany Wysoki Programista
    40. Sprawdzenie re-linkowania na stronie ОК Niski Programista
    41. Sprawdzenie indeksujących zoptymalizowanych filtrów stron Do zmiany Wysoki Programista
    42. Sprawdzenie niedziałających linków Do zmiany Średni Programista
    43. Użytkowość Do zmiany Średni Programista
     

    Audyt witryny w oparciu o instrukcje dla asesorów Google

    Strony internetowe związane z tematyką YMYL (Your Money or Your Life) są witrynami, które powinny mieć wysokie wyniki E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness – doświadczenie, ekspertyza, autorytatywność, wiarygodność).

    Nasi eksperci szczegółowo przestudiowali dokumenty Guidelines for Google Assessors, tworząc checklisty pod kątem sprawdzenia witryn o tematyce YMYL. Poniżej przedstawiamy krótką checklistę elementów, które musiały zostać wprowadzone, żeby zwiększyć wyniki E-E-A-T:

    Zbieranie rdzenia semantycznego oraz szkic zakresu wymagań i obowiązków dla tekstów

    Nasz zespół dokonał skrupulatnej analizy priorytetowych kierunków, a także konkurencji. Oprócz zebrania rdzenia semantycznego na stronach kategorii o wysokim priorytecie, stopniowo zaczęliśmy opracowywać strony filtrów, ponieważ konkurencja jest znacznie słabsza na takich stronach. Biorąc pod uwagę poziom konkurencyjnych witryn, szanse na znalezienie się w czołówce są znacznie wyższe.

    Przykłady filtrów, jakie stworzyliśmy:

    Stworzyliśmy szkice zakresy wymagań i obowiązków dla stron, zaś na ich podstawie nasi copywriterzy napisali teksty.

    Optymalizacja zewnętrzna

    Na wstępnym etapie optymalizacji zewnętrznej odrzuciliśmy wszystkich donorów niskiej jakości przy pomocy narzędzia Google Disavow Tool. Następnie, co 4-6 miesięcy przeprowadzaliśmy ponowny audyt obecnego profilu linków, odrzucając niskiej jakości linki, które się pojawiły.

    Dla przykładu, w kwietniu 2021 roku witryna była zaspamowana linkami z podejrzanych subdomen blogspot.com. Było sporo domen, a jeśli takich linków nie odrzuca się wystarczająco szybko, wówczas można uzyskać spadek pozycjonowania i ruchu.


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 2

    Wykorzystaliśmy różnorodne metody budowy wysokiej jakości linków – od niekonwencjonalnych i tanich (ale jakościowych), aż po drogie:

    Rezultaty projektu

    Pomimo wysoce konkurencyjnej niszy i skomplikowanej lokalizacji, udało nam się osiągnąć dobre wyniki dla wielu specjalizacji i stron:

    Nowoczesne zlewozmywaki


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 3

    Designerskie umywalki łazienkowe


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 4

    Nowoczesne zlewozmywaki


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 5

    Luksusowe umywalki łazienkowe


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 6

    Niestandardowy zlew łazienkowy


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 7

    Dekoracyjna umywalka łazienkowa


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 8

    Zewnętrzne jacuzzi


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 9

    Unikalne umywalki łazienkowe


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 10

    Luksusowe wanny z hydromasażem


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 11

    Nowoczesne jacuzzi


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 12

    30-calowy


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 13

    Podsumowanie

    Dynamika ruchu


    SEO dla Single Page Application (SPA) w Angular na rynek USA 14

    Podczas pracy nad projektem napotkaliśmy wiele problemów i czynników, które utrudniały nam poruszanie się naprzód:

    Mimo wszystko, naszemu zespołowi udało się wykonać efektywną pracę i osiągnąć pozytywną dynamikę w projekcie.

    Uczestnicy projektu

    Managerowie projektu: Kateryna Tymoshenko, Oleksandra Nesina

    Optymalizator: Yurii Oshchapovskyi

    Specjalista ds. linków: Yevhen Fedchenko

      Aweb sp. z o.o.
      Domaniewska 37 M2.43
      02-672 Warszawa, PL