⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania



    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wzrost ruchu organicznego dla sieci przychodni medycznych ze 162,5 tysięcy do 2,5 milionów wizyt rocznie

    Author
    Author: Tetiana Khramova
    Optymalizator
    Reviewer
    Kierownik Oddziału Technicznego
    2022-03-21

    Tytułem wstępu:

    Klient

    Interdyscyplinarna sieć klinik medycznych w Kijowie, zapewniająca usługi dla dorosłych i dzieci.

    Nasze zadanie

    Główne zadanie, jakie zostało przed nami postawione, to wzrost ruchu z wyszukiwarki niezwiązanego z marką.

    W listopadzie 2018 roku rozpoczęliśmy pracę z projektem.

    Klient dodatkowo przekazał nam listę priorytetowych obszarów medycyny do przepracowania: ginekologia, kardiologia, chirurgia, onkologia, intensywna opieka medyczna, szpital z listą usług dotyczących leczenia chorób, a także topowe procedury w kontekście każdego z wymienionych obszarów. W okresie od czerwca do sierpnia 2019 kolejnych 5 nowych obszarów działalności kliniki było włączonych do projektu: ubezpieczenia, dentystyka, choroby kręgosłupa, usługi patronackie, diagnostyka.

    Analiza niszy i konkurencji

    Naszą pracę nad projektem rozpoczęliśmy od analizy konkurentów w każdej ze sfer medycyny.

    Spotkaliśmy się z różnymi rodzajami konkurencji w wynikach wyszukiwania:

    Walka o pozycjonowanie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google nie była łatwym zadaniem. Ryzykowaliśmy utratę budżetu bez uzyskania żadnych zwrotów.

    Ponieważ instrukcje dla asesorów Google przykładają szczególną wagę do tematyki medycznej, jednym z kluczowych elementów promowania było poprawienie witryny tak, aby w pełni pokrywała się ona z instrukcjami.

    Świadczenie usług medycznych posiada charakter lokalny. Kluczowe zapytania związane ze świadczeniem usług w zakresie diagnostyki, doradztwa i bezpośredniego leczenia chorób, są przede wszystkim zależne od lokalizacji. Pacjenci rzadko kiedy udają się na leczenie do innych regionów, zaś jedynymi wyjątkami są poważne diagnozy.

    Co więcej, lista kluczowych zapytań medycznych zawiera zapytania informacyjne. Spora część z nich dotyczy krótkich żądań o wysokiej częstotliwości, które związane są z poszukiwaniem informacji na temat objawów i powodów chorób. Użytkownik nie jest jeszcze gotowy zapisać się na konkretne usługi kliniki, a jest wyłącznie zainteresowany samą chorobą. Tego rodzaju ruch z wyszukiwarki również należy zbierać na witrynie dzięki odpowiednio zorganizowanej zawartości.

    W rezultacie udało nam się zidentyfikować 3 rodzaje ruchu, nad których atrakcyjnością zaplanowaliśmy pracę:

    Co podlegało analizie na witrynach konkurencyjnych

    Z punktu widzenia przeciętnego użytkownika istnieją następujące zalety i wady topowych witryn:

    Utworzona lista braków posłużyła w roli listy rekomendacji mających na celu poprawę promowanej witryny.

    Przeanalizowaliśmy również w jaki dokładnie sposób użytkownicy dostają się na witrynę, jakie rodzaje stron mogą być punktami wejścia.

    Rdzeń semantyczny

    Na początku pracy zebraliśmy rdzeń semantyczny składający się z 600 zapytań kluczowych, które podzielone były na 31 grup semantycznych. W przyszłości, będziemy rozwijać rdzeń semantyczny każdego miesiąca. Aktualnie trwa praca nad 2868 słowami kluczowymi (118 grup semantycznych).

    Pracujemy nad następującymi rodzajami stron docelowych landing page:

    Zgodnie ze strukturą organizacyjną sieć klinik składa się z indywidualnych specjalistycznych centrów medycznych, na przykład, z Centrum Onkologii, Centrum Chorób Kręgosłupa, Centrum Kardiologii i innych.

    Prace przeprowadzone zostały w zakresie poszczególnych oddzielnych specjalizacji, co pozwoliło na rywalizację w wynikach wyszukiwania w zakresie wszystkich głównych nisz medycznych.

    Treść

    EAT oraz YMYL

    Przekonywujące treści, które budują zaufanie wśród użytkowników, stanowią istotny składnik witryny medycznej.

    Tradycyjny „arkusz” dobrze znanego tekstu zoptymalizowanego pod kątem kluczowych zapytań nie motywuje odbiorców do umówienia się na wizytę u lekarza. Dlatego też opracowaliśmy strukturę stron sprzedażowych. Podczas przygotowywania treści, nieustannie zadawaliśmy sobie następujące pytanie: „Czy użytkownik powierzy swoje zdrowie, czas i pieniądze klinice po zapoznaniu się z informacjami na tej stronie?”.

    Podczas pisania treści, braliśmy pod uwagę kryteria ewaluacji EAT (expertise, authority, reliability – ekspertyza, autorytatywność, wiarygodność) oraz YMYL (Your Money Your Life), a także instrukcje dla asesorów Google.

    Żeby spełnić kryteria ekspertyzy, nasi copywriterzy przygotowali treści wraz z wyspecjalizowanymi lekarzami z kliniki, którzy posiadają odpowiednie kompetencje medyczne. Informacje zostały przygotowane w sposób profesjonalny, jednocześnie kilku autorów napisało jasno zaprezentowane artykuły. Nowe materiały publikowane były na stronach każdego miesiąca – konsekwentnie i bez żadnych przeszkód.

    Wszystkie materiały na witryny podlegają regularnemu sprawdzaniu, analizom i uaktualnieniom przez naszych optymalizatorów.

    Wzrost ruchu organicznego dla sieci przychodni medycznych ze 162,5 tysięcy do 2,5 milionów wizyt rocznie

    Strukturę witryny oparliśmy na instrukcjach dla asesorów Google, co wyznaczyło nam specjalne oczekiwania pod kątem tematyki YMYL.

    Pozostałe zmiany:

    Zmiany w oprogramowaniu

    Na początku pracy nasi specjaliści przeprowadzili audyt witryny w celu usunięcia następujących błędów:

    W celu zwiększenia CTR stron oraz naturalnego ruchu, optymalizatorzy projektu stale pracują nad usprawnieniem snippetu: eksperymentujemy z dodawaniem emotikon i znaków specjalnych do tytułów, opisów i breadcrumbs.

    Poprawa prędkości pobierania

    Ulepszyliśmy czas ładowania się strony, wyciągając ją z „czerwonej” strefy do strefy „zielonej”, zgodnie ze wskaźnikami PageSpeed.

    Optymalizacja zewnętrzna

    Tło

    Projekt charakteryzował się nienaturalną dynamiką liczby domen odsyłających: w całej historii wystąpiły trzy okresy nienaturalnego wzrostu i spadku liczby domen:

    Na rok przed rozpoczęciem przez nas pracy liczba zewnętrznych donorów wzrosła średnio o 60 stron:

    Co zrobiliśmy

    Nasi optymalizatorzy przeprowadzili szczegółową analizę istniejącego zbioru linków w ramach projektu, odrzucając 245 domen dzięki usłudze Disavow.

    W niszy medycznej „crowd marketing” jest efektywnym kierunkiem dla projektu. Dzięki uważnej selekcji wątków tematycznych na forach, uzyskaliśmy naturalne przejścia na stronę przy pomocy linków referujących.

    Ponadto nasi specjaliści wykonali pracę związaną z zakupem linków oraz publikacją notek prasowych na zaufanych platformach informacyjnych. Aby zwiększyć reputację sieci medycznej, przygotowaliśmy notki prasowe dotyczące osiągnięć kliniki w zakresie medycyny, a także jej zasługi.

    Ogólny wykres dynamiki wzrostu liczby domen referujących w projekcie na przestrzeni ostatniego roku:

    Praca z Google My Business

    Przeprowadziliśmy prace w zakresie rejestracji i optymalizacji kart Google My Business dla każdej z klinik w sieci medycznej, z podziałem na linie biznesowe.

    Aktualnie pracujemy z 24 zakładkami oddziałów.

    Nasz miesięczny pakiet usługowy dla każdej zakładki zawiera:

    Zadania są wypełniane wspólnie ze specjalistami z kliniki.

    Rezultaty

    Darmowy ruch z wyszukiwarek na początku projektu wynosił 162 652 odwiedzin w listopadzie 2018 roku. W listopadzie 2019 liczba ta osiągnęła 2 494 652 odwiedzin.

    Porównanie wartości ruchu z wyszukiwarek dla listopada 2018 i listopada 2019:

    Ogólny plan rozwoju odbiorców projektu za cały okres pracy od listopada 2018 do listopada 2019:

    Spośród 2868 aktywnie promowanych dziś słów kluczowych, 1740 zapytań znajduje się w TOP 10 Google. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów dynamiki pozycjonowania zgodnie z grupami zapytań:

    Zgodnie z usługami serpstat.com, całościowa widoczność projektu w wynikach wyszukiwania Google na przestrzeni jednego roku wzrosła z 27,67 (dane z 18.12.2018) do 434,92 (dane z 06.12.2019).

    Ogólny wykres wzrostu widoczności projektu jako całości w wynikach wyszukiwania Google za wspomniany rok:

    Zgodnie z usługami serpstat.com, całkowita liczba słów kluczowych, dla których domena pozycjonuje się w TOP 100 Google wzrosła na przestrzeni roku z 51 618 (dane z 18.12.2018) do 1 112 949 (dane z 06.12.2019).

    Całościowy wykres wzrostu liczny słów kluczowych, dla których domena pozycjonowana jest w TOP 100 Google na przestrzeni roku:

    Podsumowanie

    W ramach pracy nad tym projektem nasi specjaliści skupili się na jakościowych treściach oraz optymalizacji każdej z promowanych stron. Stały rozwój struktury witryny przełożył się na miesięczne wzrostu darmowego ruchu z wyszukiwarki powyżej przewidywanych wartości.

      Aweb sp. z o.o.
      Domaniewska 37 M2.43
      02-672 Warszawa, PL