⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania

Wyślij zapytanie
i otrzymaj ofertę

Wyślij zapytanie
i otrzymaj ofertę
Eng

Promowanie witryny centrum medycznego do TOP 3 dla zapytań o Wysokiej częstotliwości

Author
Author: Lehkobyt Andrii
Optymalizator
Reviewer
Kierownik Oddziału Technicznego
2022-03-21

Tytułem wstępu:

Klient

ADONIS to wielospecjalistyczne centrum medyczne, które od ponad 20 lat funkcjonuje w Kijowie, dostarczając szeroki zakres usług medycznych dla dorosłych i dzieci. Sieć składa się z 10 oddziałów w różnych dzielnicach stolicy Ukrainy i regiony, łącznie z laboratorium badawczym i dwoma szpitalami położniczymi.

Nasze zadanie

Wzrost pozycjonowania i targetowanego ruchu z wyszukiwarki w obszarach priorytetowych:

Kluczowym zadaniem było osiągnięcie TOP 3 dla zapytań z priorytetowych kategorii.

Dane początkowe

Analiza niszy i konkurencji

Istnieje całkiem Wysoki poziom konkurencyjności w tej niszy – w TOP 10 dla docelowych zapytań znaleźć można:

Na etapie akceptacji projektu do opracowania, nasi specjaliści przeprowadzili analizę porównawczą podstawowych wskaźników promowanej witryny oraz jej konkurencji:

Domena DR (Ahrefs) Strony odsyłające (Ahrefs) Domeny odsyłające (Ahrefs) Słowa kluczowe (Serpstat) Ruch (Serpstat)
adonis.com.ua 29 4818 209 154100 49380
leleka.com.ua 32 2857 951 196300 70990
isida.ua 36 223680 642 112840 249600
mdclinics.com.ua 33 4799 597 279900 178700
viva.clinic 29 943 102 312800 79230
medcity.ua 42 4042 932 533700 150000
dobrobut.com 53 37000 1360 1600000 735300
medicom.ua 39 9000 488 1100000 598300
oxford-med.com.ua 51 3900000 925 1800000 447100

3 z 9 projektów z powyższej tabeli to klienci SEO Aweb.

Tabela konkurencji zgodnie z usługą serpstat.com:

Tabela porównująca profil linków konkurentów zgodnie z usługą ahrefs.com:

Przebieg pracy

Optymalizacja techniczna

Rozpoczęliśmy promowanie witryny od kompletnego sprawdzenia optymalizacji technicznej. Głównym celem specyfikacji SEO było wykrycie błędów technicznych witryny już na wstępnym etapie pracy, a także sprawdzenie czy pokrywa się ona z wymaganiami Google.

Jako część wszechstronnego audytu, nasi specjaliści zajęli się przeprowadzeniem kompletnej analizy witryny, przygotowaniem szczegółowych zadań technicznych, a także implementacją tego, co poprawi pozycję w wynikach wyszukiwania, indeksowanie źródła i przyciągnie więcej ruchu organicznego.

Nasza specyfikacja techniczna składała się z 43 sprawdzonych punktów, jak również rekomendacji poprawek dla 31 stron.

Lista sprawdzonych elementów i rekomendacje:

Implementacje oprogramowania Rezultat sprawdzenia Priorytet Wykonawca
1. Analiza IP witryny Do poprawy Niski Programista
2. Sprawdzenie strony pod kątem wirusów, złośliwych skryptów i blacklistingu OK Wysoki Programista
3. Analiza historii domeny przez WhoIs i web.archive OK Wysoki Programista
4. Sprawdzenie elementów, które mogłyby negatywnie wpływać na interakcję użytkowników ze stroną OK Wysoki Programista
5. Sprawdzenie obecności I poprawności tworzenia adresów URL przyjaznych SEO (NC) OK Wysoki Programista
6. Sprawdzenie łączności mirrorów i pełnych duplikatów OK Wysoki Programista
7. Sprawdzenie pełnej duplikacji treści Do poprawy Wysoki Programista
8. Sprawdzenie stron technicznych, stron z lub bez zduplikowanych treści w indeksach OK Wysoki Programista
9. Sprawdzenie poprawności odpowiedzi serwera na zapytania ze strony OK Wysoki
10. Sprawdzenie kodu strony pod kątem błędów w HTML i CSS Do poprawy Średni Programista
11. Sprawdzenie obecności i błędów w certyfikacie SSL Do poprawy Wysoki Programista
12. Sprawdzenie ukrytych lub spamujących linków do zewnętrznych łączy OK Wysoki Programista
13. Sprawdzenie czy plik robots.txt działa poprawnie Do poprawy Wysoki Programista/content manager
14. Połączenie GWT oraz Yandex Webmaster Do poprawy Wysoki Programista
15. Połączenie GA Do poprawy Wysoki Optymalizator
17. Sprawdzenie Sitemap.xml Do poprawy Średni Programista
18. Sprawdzenie dostępności CSS i JS OK Średni Programista
19. Sprawdzenie mikroformatów Do poprawy Średni Programista
20. Sprawdzenie przycisków mediów społecznościowych Do poprawy Niski Programista
21. Sprawdzenie czasu ładowania się strony Do poprawy Wysoki Programista
22. Sprawdzenie dostępności i optymalizacji wielojęzyczności Do poprawy Średni Programista
23. Sprawdzenie dostępności mobilnej wersji strony OK Średni Programista
24. Sprawdzenie responsywności strony na różnych rodzajach urządzeń OK Średni Programista
25. Sprawdzenie poprawności text content output OK Wysoki Programista
26. Rozpoczęcie śledzenia treści Aweb w SEO Monitor Do poprawy Niski Programista
27. Sprawdzenie czy strony posiadają elementy (czynniki komercyjne) potrzebne do pozycjonowania danego tematu Do poprawy Średni Programista
28. Sprawdzenie częściowej duplikacji treści Do poprawy Średni Programista
29. Eliminacja usuwania usług przeterminowanych i niedostępnych OK Wysoki Programista
30. Sprawdzenie indeksowania recenzji na stronach OK Średni Programista
31. Czy treści są widoczne przy wyłączonym JavaScript OK Średni Programista
Content Rezultat sprawdzenia Priorytet Wykonawca
32. Sprawdzenie afiliacji OK Wysoki
33. Sprawdzenie ustawień geolokalizacyjnych w GWT OK Wysoki Optymalizator
34. Sprawdzenie poprawności meta tagów Do poprawy Wysoki Content manager lub Programista
35. Sprawdzenie dostępności i oryginalności treści strony OK Wysoki Content manager
36. Sprawdzenie obecności stron landing page zgodnie z SA OK Niski Content manager
37. Sprawdzenie optymalizacji treści tekstowej Do poprawy Średni Programista
38. Sprawdzenie dostępności formatowania treści OK Średni Programista
Struktura i linkowanie Wynik Priorytet Osoba odpowiedzialna
39. Sprawdzenie dostępności menu okruszkowego (breadcrumbs) OK Wysoki Programista
40. Sprawdzenie linków witryny Do poprawy Średni Programista
42. Sprawdzenie niedziałających linków OK Średni Programista
43. Sprawdzenie witryny pod kątem zgodności z wymaganiami instrukcji dla asesorów Do poprawy Wysoki Programista

Specjaliści z naszej firmy wprowadzili następujące zmiany techniczne:

Rdzeń semantyczny i planowanie treści

Nasz zespół ds. optymalizacji stworzył najbardziej szczegółową strukturę kategorii i podkategorii dla usług klinicznych, żeby pokryć wszystkie zapytania wyszukiwania. W związku z tym, dla kategorii „Tomografia komputerowa” wypracowaliśmy strony landing page dla następujących stref i kierunków:

Dla wszystkich stron stworzyliśmy opisy, a także opracowaliśmy rozmieszczenie artykułów na blogu. Wszystkie teksty zostały napisane przez lekarza specjalizującego się w tych usługach, dzięki czemu spełniały wymogi fachowości i autorytetu. Informacje były przedstawione w formie encyklopedycznej, a także dawały wyczerpującą odpowiedź na wszystkie pytania użytkowników w tym temacie. Dodatkowo uzupełniliśmy artykuły i opisy o treści wizualne: zdjęcia, filmy, infografiki.

Przykładowa struktura opisów tekstowych dla stron usługowych:

Poprawa witryny zgodnie z instrukcjami dla asesorów Google

Witryna przychodni należy do kategorii YMYL (Your Money or Your Life), zatem powinna posiadać wysokie wyniki EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness – ekspertyza, autorytatywność, zaufanie).

Nasi specjaliści skrupulatnie przestudiowali instrukcje dla asesorów Google, jak również doświadczenia czołowych klinik, również zachodnich, dostosowując wiedzę do promowanej witryny. W wyniku tych działań stworzyliśmy pełne informacji strony, gdzie użytkownik mógł przeczytać maksimum informacji na temat dostarczanych usług.

Dodatkowo, uzupełniliśmy strony z lekarzami o zawartość informacyjną, dzięki której potencjalny pacjent może lepiej poznać każdego z lekarzy zaocznie, uzyskując maksymalną ilość niezbędnych informacji na jego temat.

Przykładowa lista poprawek, jakie wprowadziliśmy na stronie z wyborem usług:

Strona „O przychodni”:

Strony z lekarzami:

Lista rekomendacji, nad jakimi aktualnie pracujemy:

Optymalizacja zewnętrzna

Jak wiadomo, optymalizacja witryny off-page jest niezwykle istotna, szczególnie, gdy mamy do czynienia z dużą konkurencją w danej niszy.

Po pierwsze, nasi eksperci przeprowadzili audyt istniejącego zbioru linków i donorów, odrzucając strony niskiej jakości przy pomocy Google Disavow Tool.

Następnie, stworzyliśmy plan zbudowania jakościowego zbioru linków i strategii dla ich implementacji w procesie optymalizacji witryny.

Dokonujemy ewaluacji donorów poprzez umieszczanie linków zgodnie z listą wskaźników, wybierając najlepsze z nich pod kątem stosunku ceny do jakości:

Poza tym warto również odnotować, że na początku pracy spotkaliśmy się z negatywnym trendem we wzroście profilu linków. W ciągu 3 miesięcy liczba domen odsyłających spadła z 400 do 200. Zatrzymaliśmy ten katastrofalny spadek, po czym zaczęliśmy odbudowywać profil. W oparciu o odpowiednio zaprojektowaną strategię rozwoju, naszym specjalistom udało się zwiększyć liczbę donorów referencyjnych o 180 domen w ciągu 6 miesięcy.

W celu budowania linków wykorzystaliśmy:

Praca z zakładkami firmowymi w Google Maps

Nasi specjaliści dokonali optymalizacji i wypełnili treścią zakładki firmowe w Google My Business dla wszystkich 10 oddziałów kliniki:

Mini SERM

W ramach promowania witryny internetowej, dla wszystkich projektów naszej firmy, przeprowadzamy optymalizację SERM. Jest to rodzaj pracy mającej na celu zwiększenie reputacji firmy w Internecie. Ponieważ witryna należy do kategorii YMYL (Your Money Your Life), ważne jest, aby jak najdokładniej opracować czynniki EAT.

Dzięki zwiększeniu oceny witryny oraz reputacji firmy, poprawieniu rozpoznawalności firmy na Aweb, zwiększamy wiedzę specjalistyczną i wiarygodność zasobu nie tylko w oczach użytkownika, ale także wyszukiwarki. Ma to korzystny wpływ na promowanie projektu, ponieważ Google ufa bardziej eksperckim, renomowanym, jeszcze nie do końca solidnym witrynom, które dostarczają informacje wysokiej jakości i nie wprowadzają użytkowników w błąd.

W celu poprawy reputacji tego projektu, wybraliśmy zarówno specjalistyczne portale medyczne (likarni.com, doc.ua, medcentre.com.ua), jak również popularne platformy z recenzjami (otzovik.com, otzyvua.net, zoon.com.ua). Po utworzeniu stron w tych zasobach nasi specjaliści stale pracują nad poprawą reputacji poprzez publikowanie recenzji.

Osiąganie celów pozycjonowania

Dla większości priorytetowych grup i słów kluczowych udało nam się osiągnąć TOP 3.

Ginekologia:

Pediatria:

Szpital położniczy:

Chirurgia:

Chirurgia dziecięca:

Leczenie płodności:

Rezonans magnetyczny:

USG serca:

Urologia dziecięca:

Badania prenatalne:

Osiąganie celów ruchu

Grafika wzrostu darmowego ruchu z wyszukiwarki dla projektu w okresie od 01.01.2020 do 31.07.2021.

Wzrost w darmowym ruchu z wyszukiwarki za okres promowania od 01.01.2021 do 31.07.2021 (w porównaniu do tego samego okresu z poprzedniego roku) wyniósł 152,99% - 1 236 674 kontra 488 821:

Podsumowanie

Chociaż konkurencja w tej niszy jest bardzo duża, a silni konkurencji pozycjonowani są na szczycie, naszemu zespołowi i tak udało się zająć oczekiwane pozycje i osiągnąć zestaw celów dla wzrostu ruchu.

Kluczowe czynniki sukcesu:

Uczestnicy projektu

Manager projektu: Kateryna Tymoshenko

Optymalizatorzy: Lehkobyt Andrii, Yurii Oshchapovskyi

Osoba opiniująca: Yevhen Fedchenko

Aweb sp. z o.o.
Domaniewska 37 M2.43
02-672 Warszawa, PL