Sieć kliniczna Dobrobut to największa sieć przychodni medycznych charakteryzujących się kompleksowym podejściem do leczenia pacjentów: od diagnostyki laboratoryjnej po chirurgię.
23 kliniki w Kijowie
1 klinika w Irpieniu
1 klinika w Buczy
Od stycznia 2019 do lutego 2022 roku.
Sprawa dotyczyła optymalizacji w zakresie już funkcjonujących sfer.
Na naszym blogu omawialiśmy już charakterystykę przygotowania kampanii reklamowych i promowania usług medycznych w tym artykule.
Celem było zwiększenie liczby wizyt wśród specjalistów Dobrobut.
Obszary medycyny:
Cele ustalane są dla poszczególnych sfer, a więc wydajność była mierzona oddzielnie.
Tematyka związana z medycyną jest dosyć specyficzna.
Podczas tworzenia rdzenia semantycznego należy przede wszystkim zwracać uwagę na fakt, iż większość przedstawicieli grupy docelowej nie zna naukowych nazw wszystkich procedur medycznych, a większość odpowiednich zapytań według ekspertów medycznych nie przyniesie żadnych rezultatów, ponieważ są one w większości czysto informacyjne i nie prowadzą do konkretnej kliniki;
Opisy nawet najbardziej złożonych usług powinny zostać zaprezentowane w taki sposób, żeby klient mógł zrozumieć na czym polega dana procedura bez konieczności dalszych tłumaczeń;
Jeżeli klinika posiada szeroki profil, wówczas ważna jest oddzielna analiza konkurentów pod względem poszczególnych kierunków, żeby nie pominąć analizy przychodni o wąskiej specjalizacji;
Dla kampanii reklamowych, które już zostały uruchomione, jak również dla nowych kierunków, podjęliśmy następujące działania:
Aby móc wchodzić w interakcje z potencjalnymi klientami na wszystkich etapach procesu podejmowania decyzji, dodatkowo uruchomiliśmy następujące aktywności:
W roku 2021 Google Ads znacząco polepszyło sposób, w jaki algorytmy współpracują ze strategiami automatycznego doboru stawek, jak również zmieniło swoje podejście do słów kluczowych. To z kolei wymagało znaczących zmian w ustawienia aktywnych kampanii.
Początkowo wszystkie kampanie reklamowe w wyszukiwarkach były ułożone zgodnie z metodologią „1 grupa reklamowa – 1 słowo kluczowe”. Ten sposób podejścia dawał dobre rezultaty dzięki wysokiej trafności. Jednakże, biorąc pod uwagę zmiany w algorytmach Google Ads, metodologia ta straciła swoje znaczenie.
Z tego względu nastąpiła wówczas zmiana struktury wszystkich wyszukiwarkowych kampanii reklamowych na metodologię „grupy reklam skoncentrowanych wokół tematu a nie składni słów kluczowych”. To pomogło systemowi uczenia maszynowego otrzymać więcej różnorodnych danych i sygnałów dla bardziej efektywnej dalszej optymalizacji.
W wyniku wprowadzenia w życie tych zmian, średni koszt konwersji znacznie zmalał, podczas gdy liczba uzyskanych konwersji wzrosła.
Spójrzmy na rezultaty pracy na przykładzie wybranych kierunków działań:
Po zmianie struktury:
Rezultaty uzyskane w procesie aktywnego skalowania kierunków:
Od marca aktywnie pracujemy nad gałęzią onkologiczną. W marcu 2021 roku klient wyznaczył ambitny cel: 1376 zapytań w kierunku onkologicznym w 2021 roku.
Wskaźniki porównawcze pracy nad kierunkiem za maj (2 miesiące skalowania kierunku) i po 6 miesiącach pracy:
Osiągnięcia w wyniku pracy:
Kierunek neurochirurgiczny uruchomiliśmy dopiero w marcu 2021 roku.
Wskaźniki porównawcze za kwiecień 2021 i po 6 miesiącach pracy w październiku 2021:
Osiągnięcia w wyniku pracy:
Skalowanie kierunki rozpoczęło się na przełomie marca i kwietnia 2021 roku.
Wskaźniki porównawcze za maj 2021 i po 6 miesiącach pracy w listopadzie 2021:
Osiągnięcia w wyniku pracy:
Managerowie projektu: Yuliia Myrna, Anna Vysotska
Specjalista PPC: Maryna Pylaeva
Kierownik departamentu reklamy kontekstowej: Halyna Lyman