⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Zwiększenie struktury konta Google Ads

    Author
    Author: Maryna Pylaeva
    Specjalista PPC
    Reviewer
    Kierownik departamentu reklamy kontekstowej
    2022-09-14

    Klient

    Sieć kliniczna Dobrobut to największa sieć przychodni medycznych charakteryzujących się kompleksowym podejściem do leczenia pacjentów: od diagnostyki laboratoryjnej po chirurgię.

    23 kliniki w Kijowie

    1 klinika w Irpieniu

    1 klinika w Buczy

    Warunki współpracy z agencją Aweb

    Od stycznia 2019 do lutego 2022 roku.

    Sprawa dotyczyła optymalizacji w zakresie już funkcjonujących sfer.

    Na naszym blogu omawialiśmy już charakterystykę przygotowania kampanii reklamowych i promowania usług medycznych w tym artykule.

    Zadania reklamy kontekstowej

    Celem było zwiększenie liczby wizyt wśród specjalistów Dobrobut.

    Obszary medycyny:

    Cele ustalane są dla poszczególnych sfer, a więc wydajność była mierzona oddzielnie.

    Cechy charakterystyczne niszy

    Tematyka związana z medycyną jest dosyć specyficzna.

    Podczas tworzenia rdzenia semantycznego należy przede wszystkim zwracać uwagę na fakt, iż większość przedstawicieli grupy docelowej nie zna naukowych nazw wszystkich procedur medycznych, a większość odpowiednich zapytań według ekspertów medycznych nie przyniesie żadnych rezultatów, ponieważ są one w większości czysto informacyjne i nie prowadzą do konkretnej kliniki;

    Opisy nawet najbardziej złożonych usług powinny zostać zaprezentowane w taki sposób, żeby klient mógł zrozumieć na czym polega dana procedura bez konieczności dalszych tłumaczeń;

    Jeżeli klinika posiada szeroki profil, wówczas ważna jest oddzielna analiza konkurentów pod względem poszczególnych kierunków, żeby nie pominąć analizy przychodni o wąskiej specjalizacji;

    Praca nad projektem

    Dla kampanii reklamowych, które już zostały uruchomione, jak również dla nowych kierunków, podjęliśmy następujące działania:

    Aby móc wchodzić w interakcje z potencjalnymi klientami na wszystkich etapach procesu podejmowania decyzji, dodatkowo uruchomiliśmy następujące aktywności:

    W roku 2021 Google Ads znacząco polepszyło sposób, w jaki algorytmy współpracują ze strategiami automatycznego doboru stawek, jak również zmieniło swoje podejście do słów kluczowych. To z kolei wymagało znaczących zmian w ustawienia aktywnych kampanii.

    Początkowo wszystkie kampanie reklamowe w wyszukiwarkach były ułożone zgodnie z metodologią „1 grupa reklamowa – 1 słowo kluczowe”. Ten sposób podejścia dawał dobre rezultaty dzięki wysokiej trafności. Jednakże, biorąc pod uwagę zmiany w algorytmach Google Ads, metodologia ta straciła swoje znaczenie.

    Z tego względu nastąpiła wówczas zmiana struktury wszystkich wyszukiwarkowych kampanii reklamowych na metodologię „grupy reklam skoncentrowanych wokół tematu a nie składni słów kluczowych”. To pomogło systemowi uczenia maszynowego otrzymać więcej różnorodnych danych i sygnałów dla bardziej efektywnej dalszej optymalizacji.

    W wyniku wprowadzenia w życie tych zmian, średni koszt konwersji znacznie zmalał, podczas gdy liczba uzyskanych konwersji wzrosła.

    Spójrzmy na rezultaty pracy na przykładzie wybranych kierunków działań:

    Onkologia

    Zwiększenie struktury konta Google Ads

    Po zmianie struktury:

    Neurochirurgia

    Zwiększenie struktury konta Google Ads

    Chirurgia szczękowo-twarzowa

    Zwiększenie struktury konta Google Ads <

    Rezultaty uzyskane w procesie aktywnego skalowania kierunków:

    Onkologia

    Od marca aktywnie pracujemy nad gałęzią onkologiczną. W marcu 2021 roku klient wyznaczył ambitny cel: 1376 zapytań w kierunku onkologicznym w 2021 roku.

    Wskaźniki porównawcze pracy nad kierunkiem za maj (2 miesiące skalowania kierunku) i po 6 miesiącach pracy:

    Zwiększenie struktury konta Google Ads

    Osiągnięcia w wyniku pracy:

    Neurochirurgia

    Kierunek neurochirurgiczny uruchomiliśmy dopiero w marcu 2021 roku.

    Wskaźniki porównawcze za kwiecień 2021 i po 6 miesiącach pracy w październiku 2021:

    Increasing the Google Ads account structure

    Osiągnięcia w wyniku pracy:

    Chirurgia szczękowo-twarzowa

    Skalowanie kierunki rozpoczęło się na przełomie marca i kwietnia 2021 roku.

    Wskaźniki porównawcze za maj 2021 i po 6 miesiącach pracy w listopadzie 2021:

    Zwiększenie struktury konta Google Ads

    Osiągnięcia w wyniku pracy:

    Podsumowanie:

    1. Usługi Google Ads podlegają stałej ewolucji i poprawie. Strategie, które wcześniej pozwalały uzyskiwać dobre rezultaty mogą stracić swoją przydatność w ciągu miesiąca. Ważne jest zatem, żeby monitorować wszelkie zmiany oraz błyskawicznie dostosowywać strategię, aby otrzymać najlepsze rezultaty.
    2. Nie ma jednego standardowego rozwiązania dla takiej sfery biznesu – jedynie indywidualne podejście może zapewnić najlepsze wyniki, do czego można dotrzeć w ramach procesu testowania różnego rodzaju narzędzi oraz analizowania rezultatów.

    Uczestnicy projektu

    Managerowie projektu: Yuliia Myrna, Anna Vysotska

    Specjalista PPC: Maryna Pylaeva

    Kierownik departamentu reklamy kontekstowej: Halyna Lyman

      Aweb sp. z o.o.
      Domaniewska 37 M2.43
      02-672 Warszawa, PL