⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Reklamy Google Ads + Sex Is Good – 6 miesięcy głębokiego badania świata zabawek dla dorosłych

    Author
    Author: Oleksandr Shylin
    Specjalista PPC
    Reviewer
    Kierownik oddziału PPC
    2022-03-23

    Klient

    Sklep internetowy z zabawkami dla dorosłych Sex Is Good.

    Pozycjonowanie: wysokiej jakości gadżety erotyczne w niskich cenach.

    Cecha nadrzędna: data uruchomienia sklepu online pokrywała się z rozpoczęciem prac nad projektem. Jednocześnie odpowiedzialność była dwukrotnie wysoka, ponieważ klient powierzył nam swój „nowonarodzony” biznes.

    Zanim przejdziemy do konkretów projektu, wypada koniecznie określić pewne aspekty, które odróżniają promowanie sex shopu od wszelkich innych projektów e-commerce.

    1. Reklamy Google Ads charakteryzują się pewnymi ograniczeniami w zakresie promowania produktów dla osób dorosłych (szczegóły opisano w tym miejscu).

    Bez wchodzenia w szczegółowe wyjaśnienia, jedyny dostępny format, z jakim można pracować, to reklamy w wyszukiwarce.

    Reklamy Google Ads + Sex Is Good – 6 miesięcy głębokiego badania świata zabawek dla dorosłych

    To z kolei oznacza, iż uruchomienie nowego sklepu internetowego musi odbywać się bez następujących elementów:

    *Znaleźliśmy dla nich alternatywę – aktualnie nasz zespół prowadzi testy.

    1. Wysoki, brak, bardzo wysoki poziom konkurencji.

    Poniżej prezentujemy informacje dotyczące statystyk aukcyjnych za pierwszy miesiąc aktywności w Kazachstanie, wraz z imponującym budżetem reklamowym. Ponadto, osiągnęliśmy mniej niż 25% wyświetleń.

    And we got less than 25% impressions

    1. Wysoka liczba fałszywych zamówień.

    Ponieważ gadżety erotyczne nadal są szeroko postrzegane przez społeczeństwo jako temat wstydliwy i zboczony, niedojrzali nastolatkowie (a czasami nie tylko nastolatkowie!) bawią się w pranki poprzez składanie zamówień na stronach dla dorosłych, używając numerów telefonów swoich znajomych.

    Na tym etapie, wycofanie uważamy za zakończone. Aktualnie, dzięki bardziej zrozumiałej specyfice danej niszy, proces poznawczy staje się dla wszystkich bardziej ekscytujący.

    Czas pracy

    Przeprowadziliśmy aktywne działania w zakresie projektowym od 01.05.2021 do 30.11.2021.

    Aby przeprowadzić ewaluację efektywności przeprowadzonej dynamicznie pracy, porównamy rezultaty z pierwszego i ostatniego okresu naprawy:

    1. Pierwszy pełen okres napraw od 01.05.2021 do 31.05.2021.
    2. Ostatni (na dzień pisania tego tekstu) pełen okres napraw od 01.11.2021 do 30.11.2021.

    Celem projektu, jaki został nakreślony na samym początku współpracy, było osiągnięcie maksymalnej możliwej liczby transakcji w zakresie określonego budżetu na kliknięcia.

    Etapy pracy

    Przeprowadzono ekspresowy audyt witryny pod kątem UI/UX oraz gotowości źródła na przyjęcie ruchu komercyjnego.

    Organizacja audytu jest znacznie łatwiejsza w przypadku projektów, które posiadają swoją historię, ponieważ rekomendacje odnośnie implementacji zmian mogą być wspierane prawdziwymi danymi pochodzącymi z Google Analytics. Po zakończeniu wprowadzania zmian, efekty można poddać ewaluacji. Ponieważ domena sexgood.com.ua nie posiadała żadnej historii na początku pracy, nasze zalecenia nie mogły być wsparte statystykami, więc nasz zespół przesunął w czasie implementację wybranych zmian. Decyzją klienta było nie wprowadzać wszystkich pomysłów na starcie projektu, co było zrozumiałe i logiczne, gdyż projekt uruchamiany był od zera, natomiast nieprzewidywalne wydatki mogły znacznie opóźnić moment osiągnięcia samowystarczalności przez projekt.

    Niedogodności w wykorzystaniu elementu wyboru rozmiaru na karcie produktu. W podstawowej wersji rozmiar produktu nie był widoczny, zaś oznaczenie literowe (S/M/L/XL) nie było określone na elementach wyboru rozmiaru.

    Basic UX/UI errors were identified on the site

    Language versions errors were incorrect translation of navigation elements, notifications of forms submissions

    Technical errors were displaying code snippets and incorrect elements

    Strategia promocji sex shopu z wykorzystaniem Google Ads, pierwszy etap pracy nad uruchomieniem i optymalizacją kampanii.

    Po zakończeniu porównywania wprowadzonych danych oraz życzeń klienta, a także specyfiki niszy i doświadczenia naszego zespołu projektowego (specjaliści PPC, manager projektu, kierownik techniczny), wymieniliśmy i naprawiliśmy główne elementy, na podstawie których konsekwentnie podjęliśmy się wszystkich zadań w projekcie:

    W pierwszym etapie nasi specjaliści:

    The image below shows an example of a scheme for one of the categories

    Ponieważ konieczne było uruchomienie wszystkich kategorii w stosunkowo krótkim okresie czasu, zdecydowaliśmy się zbudować strukturę konta w następujący sposób:

    1. W pierwszym okresie: kampania = kategoria w witrynie; grupa reklam = podkategoria w witrynie;
    2. W kolejnych okresach, na podstawie danych o wynikach, wyświetlaliśmy podkategorie z najlepszymi wynikami w osobnych kampaniach;
    3. Podkategorie w poszczególnych kampaniach zostały podzielone na grupy według marki/przeznaczenia/materiału/popularności.

    Struktura ta dotyczy zarówno standardowych kampanii wyszukiwania, jak i kampanii DSA.

    Wyniki pierwszego okresu promocyjnego 01.05.2021 – 31.05.2021 okazały się następujące:

    Results of the first promotion period 01.05.2021 — 31.05.2021 were as follows

    Aspekty kluczowe, które znacząco wpływają na efektywność reklam kontekstowych

    Dynamika głównych wskaźników projektu na przestrzeni 6 miesięcy od daty uruchomienia.

    Dynamics of the main indicators for the project for 6 months from the date of launch

    1. Czerwiec
      • Zakończył się okres uczenia się strategii automatycznych;
      • Zostały opracowane zapytania wyszukiwania poprzez poszerzenie listy negatywnych słów kluczowych;
      • Słowa kluczowe o niskiej wydajności zostały wstrzymane.
    2. Lipiec
      • Uruchomiono nowe grupy reklamowe dla 7 subkategorii;
      • Rozpoczęło się testowanie formatów reklamowych (wyszukiwanie adaptowane, rozszerzony tekst, z/bez wprowadzania dynamicznego, z USP dla konkretnych produktów i USP sklepu, z/bez wskazywania ceny);
      • Przesunięto 80% kampanii do ogólnego budżetu z celem ustawionym na grupę kampanii przy pomocy targetowanego kosztu konwersji.
    3. Sierpień
      • Uruchomiono markową kampanię reklamową;
      • Dostosowano ustawienia cross-minus;
      • Wstrzymano grupy reklamowe z kosztami transakcji powyżej 50% średniej na koncie;
      • Zaktualizowano reklamy tekstowe;
      • Przygotowano unikatowe rozszerzenia dla każdej z grup produktowych.
    4. Wrzesień
      • Uruchomiono kampanie dla topowych marek pod względem sprzedaży i priorytetowości dla klienta;
      • Rozpoczęto testowanie strategii automatycznych (Maximum Conversions/Maximum Conversion Value, Target ROAS);
      • Uruchomiono śledzenie połączeń, uzgodnione dane Google Analytics i CRM w celu określenia poziomu błędu dla wskaźników dochodowych, liczby transakcji czy średniej wartości rachunku;
      • Zastosowano zmiany w logice dystrybucji budżetu zgodnie z danymi pozyskanymi w rezultacie uzgadniania.
    5. Październik
      • Przeprowadzono pracę nad zapytaniami wyszukiwania poprzez rozszerzenie listy negatywnych słów kluczowych;
      • Uruchomiono eksperyment związany z kampaniami hybrydowymi (poprzez aktywację funkcjonalności Display Network Impressions dla kampanii wyszukiwania);
      • Przeprowadzono eksperyment z wykorzystaniem szerokiego dopasowywania słów kluczowych;
      • Przeprowadzono audyt wewnętrzny w ramach konta dla poprzednich okresów. Wynikiem tego działania było zawieszenie niektórych subkategorii wykazujących niską rentowność, natomiast w zakresie pozostałych subkategorii rozszerzono semantykę i zwiększono budżety.
    6. Listopad
      • Zmieniono ustawienia targetowania w grupach DSA: odpięto sekcje kategorii, a targetowanie ustalono wyłącznie dla kart produktowych;
      • Zaktualizowano teksty reklamowe z powodu zbyt dużych odchyleń dla hasła „Antykoncepcja”;
      • Dostosowano targety kampanii ze strategiami „Target CPA”, a także „Target ROI”;
      • Rozbudowano semantykę w ramach aktywnych kampanii.

    Rezultaty ostatniego okresu pełnego promowania (na dzień pisania artykułu):

    The Results of the Last Full Promotion Period (at the time of case writing)

    Na przestrzeni 6 miesięcy optymalizacji, bez zwiększania budżetu na kliknięcia, naszemu zespołowi udało się osiągnąć następujące rezultaty:

    Podsumowując tymczasowe wyniki projektu, zespołowi udało się zidentyfikować najważniejsze czynniki, jakie umożliwiły osiągnięcie wyników, które omówiono poniżej.

    Interakcja klienta:

    Eksperymenty i narzędzia:

    1. Funkcja „Impressions on Display Network” dla kampanii wyszukiwania pozwala zredukować koszty za konwersję, średnio o 15-18%;
    2. Korzystanie z szerokiego typu dopasowania w połączeniu z automatycznymi strategiami pozwala zwiększyć liczbę konwersji bez zwiększania ich kosztu (pomimo znacznej warstwy dziwnych/nietrafnych zapytań). Główna niedogodność polega na tym, by nie zaprzestawać testowania przed czasem. W projekcie sexgood, przez pierwsze 2 tygodnie testowania z szerokim typem dopasowania słów kluczowych, kampanie reklamowe zebrały ogromną liczbę wyświetleń dla śmieciowych zapytań (nie było tak wielu kliknięć, aby okazało się to krytyczne pod względem kosztów), ale po 14 dniach algorytm nauczył się wystarczająco dużo, aby odrzucić nietrafione aukcje – udało nam się zauważyć pozytywny efekt eksperymentu;
    3. Niepowtarzalne i odpowiednie rozszerzenia reklam dla kategorii lub konkretnego produktu zwiększają współczynnik konwersji. Teksty muszą być przygotowane w taki sposób, żeby zapobiec pytaniom klienta o produkt na etapie pierwszego kontaktu;
    4. Ogólny budżet na kampanie i tworzenie grup z celem wydajności nie tylko upraszcza zarządzanie kontem, ale również zwiększa skuteczność automatycznych strategii;
    5. Kanały posiadające dane handlowe stanowią narzędzie, które może skrócić czas poświęcany na zarządzanie kontem o co najmniej 30%.

    Uczestnicy projektu:

      Aweb sp. z o.o.
      Domaniewska 37 M2.43
      02-672 Warszawa, PL