⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania



    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Pozycjonowanie stron ze sprzętem AGD Bosch i Siemens w TOP 3

    Author
    Author: Andrey Korchik
    Optymalizator
    Reviewer
    Kierownik Oddziału Technicznego
    2022-03-21

    Grafika wprowadzająca:

    Klient

    Sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży certyfikowanego sprzętu AGD marek Bosch i Siemens na terenie Ukrainy. Jeden z największych dealerów tych producentów, oferujący około 1000 produktów w ponad 50 kategoriach.

    Nasze zadanie

    Wzrost targetowanego ruchu z wyszukiwarki w sferach priorytetowych: lodówki, piekarniki, zmywarki i inne.

    Dane początkowe, cechy projektu

    Dla niektórych kategorii produktowych istotny był czynnik sezonowości: przykładowo, lodówki sprzedają się znacznie rzadziej zimą.

    Poprzednio, dwie podobne domeny klienta o podobnym zakresie produktowym zostały błędnie „przyklejone” do witryny, co spowodowało problemy z trafnością strony.

    Analiza niszy i konkurencji

    Na szczycie wyników wyszukiwania w Google, pozycjonowane są różnego rodzaju witryny:

    1. Sklepy online sprzedające wyposażenie Bosch i Siemens;
    2. Topowe sklepy internetowe z szerokim wyborem produktów, w tym również AGD marek Bosch i Siemens: Rozetka, Comfy, Foxtrot, Eldorado i inni;
    3. Agregatory cen działające jako porównywarki cenowe: hotline.ua, ek.ua, price.ua;
    4. Inne platformy sprzedażowe: Prom.ua, Olx.ua, itp.

    Nie ma najmniejszego sensu, żeby walczyć z czołowymi sklepami internetowymi czy porównywarkami cen. Główne zadanie, to być lepszym od tych stron, które należą do pierwszej kategorii i sprzedają wyłącznie sprzęt firm Bosch oraz Siemens.

    Poniżej przedstawiamy dane porównawcze na podstawie analizy konkurencji. Aby porównać wskaźniki, tak czy siak wzięliśmy pod uwagę kilka z topowych sklepów online, żeby móc pokazać ogromną różnicę pomiędzy poszczególnymi rodzajami witryn. Jeden z konkurentów na szczycie listy to oficjalna strona sprzętu Bosch na Ukrainie.

    Porównanie konkurentów na podstawie Serpstat

    Domena

    Widoczność

    Ruch

    Liczba słów kluczowych

    Witryna klienta

    5.81

    22 753

    104 923

    1 konkurent

    0.79

    3646

    39 896

    2 konkurent

    5.25

    33 590

    104 103

    www.bosch-home.com.ua (strona oficjalna)

    8.67

    31 940

    66 315

    3 konkurent

    3.50

    20 426

    65 179

    4 konkurent

    0.46

    5 579

    70 021

    bt.rozetka.com.ua

    700.64

    3 178 498

    4 792 267

    eldorado.ua

    406.55

    2 524 632

    6 374 404

    www.foxtrot.com.ua

    1 183.52

    8 036 139

    10 936 827

    www.moyo.ua

    607.67

    3 714 276

    15 533 340

    Porównanie konkurentów na podstawie Ahrefs

    Domena

    DR Ahrefs

    Liczba domen referujących

    Ruch

    Witryna klienta

    26

    277

    4651

    1 konkurent

    15

    194

    1111

    2 konkurent

    14

    156

    6768

    www.bosch-home.com.ua (strona oficjalna)

    47

    193

    9381

    3 konkurent

    24

    16

    8200

    4 konkurent

    20

    91

    170

    bt.rozetka.com.ua

    86

    2684

    762046

    eldorado.ua

    66

    2353

    490748

    www.foxtrot.com.ua

    70

    4437

    767773

    www.moyo.ua

    74

    4185

    700475

    W zakresie głównych konkurentów, przeanalizowaliśmy główny typ stron landing page, czyli stron docelowych, które mogą być punktem wejścia na witrynę.

    Semantic Core i planowanie contentu

    Na początku pracy, nasi specjaliści zebrali semantykę składającą się z 290 kluczowych zapytań w 10 głównych grupach, po czym stworzyli plan contentu pod stworzenie tekstów dla priorytetowych stron.

    W późniejszym okresie powiększyliśmy semantic core o strony filtrujące, pracując z 200 grupami filtrów.

    Optymalizacja wewnętrzna

    Po akceptacji projektu pracy, nasi specjaliści przeprowadzili audyt witryny i rozrysowali specyfikacje techniczne w celu wprowadzenia zmian.

    W zakresie zadań związanych z wewnętrzną optymalizacją przeprowadziliśmy następujące prace:

    Aby zwiększyć klikalność snippetu strony w wynikach wyszukiwania Google, nasi specjaliści okresowo pracowali nad usprawnieniem meta tagów poprzez dodanie emotikon i specjalnych symboli do tytułów i opisów meta, jak również nad wprowadzeniem innych ulepszeń.

    Co więcej, stale monitorujemy błędy w Search Console i wprowadzamy zmiany, jeżeli jest to konieczne.

    Ponieważ witryna klienta konkuruje w wynikach wyszukiwania z topowymi sklepami internetowymi, musieliśmy pracować nad optymalizacją wewnętrzną tak bardzo, jak było to możliwe, żeby nie wypaść gorzej od konkurencji.

    Nasi specjaliści od optymalizacji sprawdzili witrynę klienta pod kątem wewnętrznej checklisty, która powstała po analizie instrukcji rzeczoznawców Google, tworząc odpowiedni zakres wymagań, aby witryny spełniała wszelkie wymagania witryny wysokiej jakości w możliwie jak największym stopniu. Ponieważ sklep online podlega koncepcjom Google YMYL oraz EAT, lista zmian okazała się całkiem obszerna.

    Nasi managerowie dogadali z klientem dokładne przestudiowanie kart produktów i kategorii, jak również ważnych stron „O firmie”, „Kontakty”, funkcjonalności śledzenia cen, a także dodanie strony z opiniami na temat firmy.

    Prace nad optymalizacją zewnętrzną

    Projekt wykazywał nienaturalną dynamikę liczby domen odsyłających. Z tego względu pod koniec 2018 i na początku 2019 roku witryna spotkała się z eksplozją linków. Nasi specjaliści ds. optymalizacji przeanalizowali wszystkie linki i odrzucili te o niskiej jakości za pośrednictwem usługi Disavow.

    Po przeanalizowaniu linków zewnętrznych znaleźliśmy kilka linków, które wyglądały jak linki rental z Sape. Po kilku próbach ustalenia, w jaki sposób pojawiły się tego typu linki, okazało się, że jeden z pracowników firmy dodatkowo automatycznie kupował linki za pośrednictwem SeoHammer (tego samego Sape). Na prośbę naszych specjalistów pracownik klienta przestał korzystać z tego narzędzia (spadek widoczny jest na wykresie).

    W zakresie zepsutych linków zewnętrznych ustaliliśmy 301 przekierowań do najbardziej odpowiednich stron.

    Warto przypomnieć, że z powodu błędnego przyklejenia domeny, pojawiały się problemy z odpowiedzialnością stron, więc stworzyliśmy nową mapę przekierowań dla linków z dwóch uprzednio „przyklejonych” domen, po czym, za jakiś czas, poprawne strony docelowe zaczęły pozycjonować się w Google zgodnie ze swoimi priorytetowymi zapytaniami.

    Nasi specjaliści na bieżąco pracują nad uzyskiwaniem wysokiej jakości linków dla witryny poprzez:

    P.S. Właściwa liczba przekierowujących donorów wyraźnie różni się od tego, co pokazuje Ahrefs.

    Praca z Google My Business

    (przykłady statystyk dla jednej z kart GMB)

    Nasi eksperci od optymalizacji pracowali nad optymalizacją kart dla ponad 10 adresów w Google My Business:

    Osiągnięte rezultaty

    Na przestrzeni mniej niż jednego roku udało nam się osiągnąć:

    Osiągnąwszy czołowe pozycje, udało nam się zwiększyć ruch targetowany dla priorytetowych stron, zgodnie z celami tego projektu.

    Wykres pokazujący procentowy wzrost wyników dla kluczowych zapytań na szczycie Google:

    Poniżej przedstawiamy kilka przykładów dynamiki pozycjonowania według grup zapytań na przestrzeni całego okresu pracy nad projektem:

    Według usługi serpstat.com, widoczność projektu na przestrzeni roku wzrosła z poziomu 4,74 do 5,58 (maksymalny wynik 6,43 osiągnięty został w okresie grudzień 2019 – styczeń 2020, po czym widoczność nieco zmalała):

    Całkowita liczna pozycjonowanych w TOP 100 Google słów kluczowych znacząco wzrosła na przestrzeni poprzedniego roku – z poziomu 52342 do 104808 (dwukrotny przyrost). Maksymalna wartość została zaobserwowana 20 stycznia 2020, gdy wynosiła 113550:

    Co dalej?

    Opinia klienta:

    - Mamy wyłącznie pozytywne uczucia wynikające ze współpracy – zarówno z powodu rezultatów, jak i samej pracy. Katya to świetna osoba, bardzo lojalna klientowi, która zawsze trzyma rękę na pulsie. Aweb, jako firma, a t także Katya, jako „twarz” firmy dla klienta, to najlepszy wybór spośród tych, z którymi uprzednio pracowaliśmy.

    Uczestnicy projektu:

      Aweb sp. z o.o.
      Domaniewska 37 M2.43
      02-672 Warszawa, PL