Eurasia to sieć japońskich i europejskich restauracji w Kijowie i sąsiadujących miastach. Na sieć składa się ponad 20 restauracji.
Zwiększenie ruchu niezwiązanego z marką w kierunku priorytetowym.
Kierunek priorytetowy to sushi. Ten kierunek może być podzielony na trzy częśći:
Kryteria oceny naszej pracy przez klienta dotyczą wzrostu pozycjonowania jako pośredniego wskaźnika krótkoterminowego, a następnie wzrostu ruchu.
Region: Kijów i sąsiadujące miasta
Rozpoczęcie pracy: 14 czerwca 2022
Cechy projektu: ruch w ramach projektu w dużej mierze różni się w zależności od sytuacji w kraju. Przykładowo, zainteresowanie znacznie maleje podczas pełnowymiarowych ostrzałów Ukrainy.
Język: ukraiński, rosyjski (z nastawieniem na wersję rosyjskojęzyczną)
Wyszukiwarka: Google
Od samego początku projektu regularnie spotykaliśmy się z krytycznymi problemami, które spowalniały proces promowania, a czasami całkowicie go naruszały. Kłopoty, z jakimi mieliśmy do czynienia, dotyczyły następujących kwestii:
Inżynierowie oprogramowania w projekcie to eksperci nie nasi, lecz klienta. Ich zdaniem, CMS trudno udoskonalić, a zajmuje to znacznie więcej czasu. Może to spowalniać proces publikacji metadanych, tekstów i tworzenia nowych stron, których potrzeba sporo, aby móc pokryć wszystkie interesujące nas zapytania kluczowe.
Priorytety zadaniowe leżały po stronie inżynierów oprogramowania. Byli oni zbyt często zajęci innymi aktywnościami niezwiązanymi z SEO, co również przyczyniło się do spowolnienia procesu tworzenia nowych stron i przeprowadzania poprawek technicznych.
List łańcuszkowy. W lutym 2023 roku, gdy część stron była już zaprojektowana, a strona uzyskiwała dobre pozycjonowanie, nasz zespół otrzymał list rozsyłany systemem łańcuszkowym od lidera:
Cześć, przepraszam, że piszę podczas urlopu, ale mieliśmy wczoraj problem, uszkodzeniu uległ dysk na hostingu i dane strony są teraz z lipca 2022 ☹
Będziemy musieli zebrać informacje kolejnego dnia roboczego odnośnie tego, co i gdzie opublikować i odtworzyć.
Jak zatem rozumiecie, wracamy do punktu wyjścia.
Wszystkie edycje, teksty i metadane zniknęły.
Wkrótce poproszę lidera o publikację meta i tekstów.
ABSOLUTNIE WSZYSTKO, CO ROBILIŚMY NA STRONIE PRZEZ PÓŁ ROKU ZNIKNĘŁO!
Najtrudniejsza sprawa w całej sytuacji to brak kopii zapasowej z hostingu (nie był to najlepszy hosting, więc od razu poprosiliśmy o jego zmianę). Zespół natychmiastowo określił zadania, jakie powinny być przywrócone najszybciej, jak to możliwe, zanim Google zidentyfikowałoby problem. Priorytetowo potraktowano:
W ciągu około tygodnia inżynierowie oprogramowania mogli odtworzyć większość kluczowych edycji, a my przesłaliśmy stronę do ponownej indeksacji. Udało nam się uniknąć wyraźnego spadku pozycji, choć dla niektórych zapytań nie byliśmy w stanie przywrócić poprzedniego pozycjonowania.
Jednakże, pomimo globalnych i krytycznych problemów oraz długich opóźnień w przeprowadzaniu edycji i tworzeniu stron, udało nam się wykonać dobrą robotę.
Duże sieci dostawy i odbioru sushi posiadają pozycję w TOP 10 dla tej niszy pod kątem większości haseł. Większość restauracji prowadzi działalność nie tylko w Kijowie, ale również otwiera się na inne miasta ukraińskie. Wszystkie projekty zaangażowane są w promocję SEO, rozbudowywanie struktury strony, a także rozwijanie filtrowania.
Nasi eksperci przeprowadzili analizę porównawczą podstawowych wskaźników promowanej strony w porównaniu do konkurentów. Dane pobrane zostały z Ahrefs.com.
Target | Pozycja domeny | Domeny | Backlinki łącznie | Słowa kluczowe łącznie | Ruch łącznie |
evrasia.in.ua/ |
28 |
536 |
23883 |
4114 |
119631 |
sushiya.ua/ |
53 |
491 |
4707 |
6162 |
70343 |
mafia.ua/ |
42 |
918 |
34694 |
9272 |
182169 |
sushiwok.ua/ |
22 |
231 |
7413 |
6606 |
182154 |
sushi-point.com.ua/ |
34 |
358 |
1455 |
4401 |
42995 |
bagatolososia.kiev.ua/ |
19 |
141 |
506 |
597 |
4135 |
www.tarantino-family.com/ |
43 |
404 |
4663 |
8067 |
73708 |
ninjasushi.com.ua/ |
39 |
303 |
4924 |
4250 |
71035 |
kyiv.sushi-master.ua/ |
44 |
640 |
2778 |
5467 |
103929 |
966.ua/ |
30 |
1270 |
116086 |
3204 |
115534 |
Jak widać, liczba donorów jest na dość optymalnym poziomie w porównaniu do konkurencji, choć jakość rankingowa jest niższa.
Jak również widać, evrasia.in.ua posiada sporo organicznego ruchu, aczkolwiek, większość ruchu to ruch brandowy. Spoglądając na zapytania o markę, widać następujący trend:
To właśnie z tego powodu zadanie promocji brzmiało „Zwiększenie ruchu niezwiązanego z marką w kierunku priorytetowym”.
Bazując na analizach, przygotowaliśmy plan pracy w dwóch sektorach:
Aby móc znaleźć punkty rozwoju i rozwinąć strukturę witryny:
Wszystkie te metody pomagają w maksymalizacji jakości struktury witryny praktycznie w każdej niszy. Zidentyfikowaliśmy następujące kwestie kluczowe dla rozwoju evrasia.in.ua:
Z technicznego punktu widzenia, implementacja witryny była bardzo kiepska. Napotkaliśmy problemy z duplikacją, jak również podstawowym linkowaniem pomiędzy promowanymi stronami.
Audyt techniczny strony składał się z 41 punktów. Błędy znaleziono w 20 z nich. Wszystkim błędom przypisano specyfikację techniczną celem ich poprawy.
Implementacja programu | Wynik | Priorytet | Osoba odpowiedzialna | |
---|---|---|---|---|
1. | Analiza IP witryny | Zmiana | Wysoki | Programista |
2. | Sprawdzenie strony pod kątem wirusów, złośliwych skryptów i blacklistingu | Zmiana | Średni | Programista |
3. | Analiza historii domeny | OK | ||
4. | Sprawdzenie elementów, które mogłyby negatywnie wpływać na interakcję użytkowników ze stroną | OK | ||
5. | Sprawdzenie, czy adresy przyjazne SEO są poprawnie umieszczone i sformułowane | OK | ||
6. | Sprawdzenie łączności mirrorów i pełnych duplikatów | Zmiana | Wysoki | Programista |
7. | Sprawdzenie pełnej duplikacji treści | Zmiana | Wysoki | Programista |
8. | Sprawdzenie stron z lub bez zduplikowanych treści w indeksach | Zmiana | Wysoki | Programista |
9. | Zapewnienie poprawnego działania strony 404 | OK | ||
10. | Sprawdzenie kodu strony pod kątem błędów w HTML i CSS | OK | Średni | Programista |
11. | Sprawdzenie obecności i błędów w certyfikacie SSL | Zmiana | Wysoki | Programista |
12. | Sprawdzenie ukrytych lub spamujących linków do zewnętrznych łączy | OK | ||
13. | Sprawdzenie czy plik robots.txt działa poprawnie | Zmiana | Wysoki | Programista |
14. | Połączenie GWT | OK | ||
15. | Połączenie GA | OK | ||
16. | Sprawdzenie Sitemap.xml | Zmiana | Wysoki | Programista |
17. | Sprawdzenie dostępności CSS i JS | OK | ||
18. | Sprawdzenie mikroformatów | Zmiana | Wysoki | Programista |
19. | Sprawdzenie przycisków mediów społecznościowych | OK | ||
20. | Sprawdzenie czasu ładowania się strony | Zmiana | Wysoki | Programista |
21. | Sprawdzenie dostępności i optymalizacji wielojęzyczności | Zmiana | Wysoki | Programista |
22. | Sprawdzenie dostępności mobilnej wersji strony | OK | ||
23. | Sprawdzenie responsywności strony na różnych rodzajach urządzeń | OK | ||
24. | Sprawdzenie poprawności text content output | OK | ||
25. | Sprawdzenie dostępności elementów (cech komercyjnych) na stronach potrzebnych do pozycjonowania w tym temacie | Zmiana | Wysoki | Programista |
26. | Sprawdzenie częściowej duplikacji treści | Zmiana | Wysoki | Programista |
27. | Eliminacja usuwania usług niepotrzebnych | OK | ||
28. | Sprawdzenie treści w kodzie pod kątem stron, które nie wyświetlają się na stronach witryny | Zmiana | Wysoki | Programista |
29. | Sprawdzenie wyświetlania się treści i elementów strony z JavaScript | OK | ||
30. | Sprawdzenie strony pod kątem zgodności z wytycznymi rzeczoznawców | Zmiana | Wysoki | Programista |
Treść | Wynik | Priorytet | Osoba odpowiedzialna | |
---|---|---|---|---|
31. | Sprawdzenie afiliacji | OK | Wysoki | Programista |
32. | Sprawdzenie ustawień geolokalizacyjnych w GWT | OK | ||
33. | Sprawdzenie poprawności meta tagów | Zmiana | Wysoki | Content Manager |
34. | Sprawdzenie dostępności/niepowtarzalności treści strony | Zmiana | Wysoki | Content Manager |
35. | Sprawdzenie optymalizacji treści tekstowej | Zmiana | Wysoki | Content Manager |
36. | Sprawdzenie dostępności formatowania treści | OK |
Struktura i linkowanie | Wynik | Priorytet | Osoba odpowiedzialna | |
---|---|---|---|---|
37. | Sprawdzenie dostępności menu okruszkowego (breadcrumbs) | OK | ||
38. | Sprawdzenie cross-linkowania na stronie | Zmiana | Średni | Programista |
39. | Sprawdzenie indeksujących, zoptymalizowanych filtrów strony | OK | ||
40. | Zepsute linki na stronie | Zmiana | Średni | Programista |
41. | Optymalizacja grafik | OK |
Po określeniu punktów wzrostu, rozpoczęliśmy zbieranie semantyki dla języka ukraińskiego i rosyjskiego. W większości semantyka składa się z ponad 1000 haseł wyszukania w 120 grupach semantycznych (1 strona = 1 grupa semantyczna w większości przypadków).
Gdy tylko nasi specjaliści zebrali dane semantyczne, sprawdzili pozycjonowanie strony na podstawie wszystkich Semantic Core, aby uzyskać lepsze zrozumienie stron, jakie potrzebowały nowych treści i tych, które wymagały korekty istniejących tekstów. Zadania techniczne pisania tekstów dla strony zostały zebrane razem. Napisano łącznie ponad 100 tekstów zarówno dla ukraińskojęzycznej, jak również rosyjskojęzycznej wersji witryny.
Część stron planowaliśmy stworzyć jeszcze podczas pracy programistów KL. Implementacja naszych zadań w zakresie budowy stron z nowym designem okazała się całkiem wymagająca w środowisku tego CMS.
Pierwszym krokiem w pracy nad linkami w jakimkolwiek projekcie jest analiza obecnej bazy linków. Przeprowadziliśmy audyt i stworzyliśmy listę donorów niskiej jakości, które mogą mieć negatywny wpływ na witrynę. Cała lista została odrzucona przez Google Search Console.
Drugim etapem pracy nad linkami jest budowa jakościowych odsyłaczy do strony. W tym celu sięgnęliśmy po kilka różnych metod:
Pomimo faktu, iż część stron nie była jeszcze gotowa, projekt już zdążył ukazać całkiem dobre rezultaty. Ponieważ częstotliwość zapytań w rosyjskojęzycznej wersji strony jest znacznie wyższa niż w ukraińskojęzycznej, zdecydowano się na większy nacisk na wersję rosyjską. Zgodnie z przedstawionym poniżej pozycjonowaniem, jasne jest, że wersja ukraińska odstaje nieco od swojej rosyjskiej odpowiedniczki.
Dla tej strony efekty uzyskaliśmy bardzo szybko dzięki poprawnej optymalizacji tytułu i H1.
Pomimo sporej konkurencji, stosunkowo słabego profilu linkowego i opisanych wcześniej problemów, naszemu zespołowi udało się osiągnąć dobre, a na niektórych stronach również szybkie, rezultaty.
Przykładowo, tylko tydzień czasu potrzebowaliśmy na podniesienie grupy „Sushi promocje” z TOP 10 do TOP 2 (patrz: screen powyżej). Strona „Rollsy” urosła z TOP 50+ do TOP 1-3 zaledwie w ciągu półtora miesiąca po rozpoczęciu pracy.
Uzyskaliśmy takie wyniki dzięki wysokiej jakości treściom, odpowiedniej optymalizacji, a także dobremu doborowi donorów w ramach link buildingu.
Manager Projektu: Ekaterina Timshenko
Optymalizator: Yurii Oshchapovsky
Linker: Yevgeny Fedchenko