⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    92% zapytań w TOP 10 dla sieci restauracji

    Author
    Author: Yurii Oshchapovskyi
    Optymalizator
    Reviewer
    Kierownik Oddziału Technicznego
    2023-04-12

    Klient

    Eurasia to sieć japońskich i europejskich restauracji w Kijowie i sąsiadujących miastach. Na sieć składa się ponad 20 restauracji.

    Nasz cel

    Zwiększenie ruchu niezwiązanego z marką w kierunku priorytetowym.

    Kierunek priorytetowy to sushi. Ten kierunek może być podzielony na trzy częśći:

    Kryteria oceny naszej pracy przez klienta dotyczą wzrostu pozycjonowania jako pośredniego wskaźnika krótkoterminowego, a następnie wzrostu ruchu.

    Dane źródłowe:

    Region: Kijów i sąsiadujące miasta

    Rozpoczęcie pracy: 14 czerwca 2022

    Cechy projektu: ruch w ramach projektu w dużej mierze różni się w zależności od sytuacji w kraju. Przykładowo, zainteresowanie znacznie maleje podczas pełnowymiarowych ostrzałów Ukrainy.

    Język: ukraiński, rosyjski (z nastawieniem na wersję rosyjskojęzyczną)

    Wyszukiwarka: Google

    Wyzwania

    Od samego początku projektu regularnie spotykaliśmy się z krytycznymi problemami, które spowalniały proces promowania, a czasami całkowicie go naruszały. Kłopoty, z jakimi mieliśmy do czynienia, dotyczyły następujących kwestii:

    Inżynierowie oprogramowania w projekcie to eksperci nie nasi, lecz klienta. Ich zdaniem, CMS trudno udoskonalić, a zajmuje to znacznie więcej czasu. Może to spowalniać proces publikacji metadanych, tekstów i tworzenia nowych stron, których potrzeba sporo, aby móc pokryć wszystkie interesujące nas zapytania kluczowe.

    Priorytety zadaniowe leżały po stronie inżynierów oprogramowania. Byli oni zbyt często zajęci innymi aktywnościami niezwiązanymi z SEO, co również przyczyniło się do spowolnienia procesu tworzenia nowych stron i przeprowadzania poprawek technicznych.

    List łańcuszkowy. W lutym 2023 roku, gdy część stron była już zaprojektowana, a strona uzyskiwała dobre pozycjonowanie, nasz zespół otrzymał list rozsyłany systemem łańcuszkowym od lidera:

    Cześć, przepraszam, że piszę podczas urlopu, ale mieliśmy wczoraj problem, uszkodzeniu uległ dysk na hostingu i dane strony są teraz z lipca 2022 ☹

    Będziemy musieli zebrać informacje kolejnego dnia roboczego odnośnie tego, co i gdzie opublikować i odtworzyć.

    Jak zatem rozumiecie, wracamy do punktu wyjścia.

    Wszystkie edycje, teksty i metadane zniknęły.

    Wkrótce poproszę lidera o publikację meta i tekstów.

    ABSOLUTNIE WSZYSTKO, CO ROBILIŚMY NA STRONIE PRZEZ PÓŁ ROKU ZNIKNĘŁO!

    Najtrudniejsza sprawa w całej sytuacji to brak kopii zapasowej z hostingu (nie był to najlepszy hosting, więc od razu poprosiliśmy o jego zmianę). Zespół natychmiastowo określił zadania, jakie powinny być przywrócone najszybciej, jak to możliwe, zanim Google zidentyfikowałoby problem. Priorytetowo potraktowano:

    1. Metadane
    2. Teksty
    3. Edycje techniczne

    W ciągu około tygodnia inżynierowie oprogramowania mogli odtworzyć większość kluczowych edycji, a my przesłaliśmy stronę do ponownej indeksacji. Udało nam się uniknąć wyraźnego spadku pozycji, choć dla niektórych zapytań nie byliśmy w stanie przywrócić poprzedniego pozycjonowania.

    Jednakże, pomimo globalnych i krytycznych problemów oraz długich opóźnień w przeprowadzaniu edycji i tworzeniu stron, udało nam się wykonać dobrą robotę.

    Analiza konkurencji i niszy

    Duże sieci dostawy i odbioru sushi posiadają pozycję w TOP 10 dla tej niszy pod kątem większości haseł. Większość restauracji prowadzi działalność nie tylko w Kijowie, ale również otwiera się na inne miasta ukraińskie. Wszystkie projekty zaangażowane są w promocję SEO, rozbudowywanie struktury strony, a także rozwijanie filtrowania.

    Nasi eksperci przeprowadzili analizę porównawczą podstawowych wskaźników promowanej strony w porównaniu do konkurentów. Dane pobrane zostały z Ahrefs.com.

    Target Pozycja domeny Domeny Backlinki łącznie Słowa kluczowe łącznie Ruch łącznie
    evrasia.in.ua/

    28

    536

    23883

    4114

    119631

    sushiya.ua/

    53

    491

    4707

    6162

    70343

    mafia.ua/

    42

    918

    34694

    9272

    182169

    sushiwok.ua/

    22

    231

    7413

    6606

    182154

    sushi-point.com.ua/

    34

    358

    1455

    4401

    42995

    bagatolososia.kiev.ua/

    19

    141

    506

    597

    4135

    www.tarantino-family.com/

    43

    404

    4663

    8067

    73708

    ninjasushi.com.ua/

    39

    303

    4924

    4250

    71035

    kyiv.sushi-master.ua/

    44

    640

    2778

    5467

    103929

    966.ua/

    30

    1270

    116086

    3204

    115534

    Jak widać, liczba donorów jest na dość optymalnym poziomie w porównaniu do konkurencji, choć jakość rankingowa jest niższa.

    Jak również widać, evrasia.in.ua posiada sporo organicznego ruchu, aczkolwiek, większość ruchu to ruch brandowy. Spoglądając na zapytania o markę, widać następujący trend:


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 1

    To właśnie z tego powodu zadanie promocji brzmiało „Zwiększenie ruchu niezwiązanego z marką w kierunku priorytetowym”.

    Bazując na analizach, przygotowaliśmy plan pracy w dwóch sektorach:

    1. Stopniowa budowa jakościowych linków, aby strona posiadała wyłącznie masę linków wysokiej jakości.
    2. Rozwój struktury strony tak bardzo, jak tylko to możliwe, w kierunku priorytetowym.

    Poszukiwanie punktów rozwoju witryny

    Aby móc znaleźć punkty rozwoju i rozwinąć strukturę witryny:

    Wszystkie te metody pomagają w maksymalizacji jakości struktury witryny praktycznie w każdej niszy. Zidentyfikowaliśmy następujące kwestie kluczowe dla rozwoju evrasia.in.ua:

    Proces pracy

    Optymalizacja techniczna

    Z technicznego punktu widzenia, implementacja witryny była bardzo kiepska. Napotkaliśmy problemy z duplikacją, jak również podstawowym linkowaniem pomiędzy promowanymi stronami.

    Audyt techniczny strony składał się z 41 punktów. Błędy znaleziono w 20 z nich. Wszystkim błędom przypisano specyfikację techniczną celem ich poprawy.


    Implementacja programu Wynik Priorytet Osoba odpowiedzialna
    1. Analiza IP witryny Zmiana Wysoki Programista
    2. Sprawdzenie strony pod kątem wirusów, złośliwych skryptów i blacklistingu Zmiana Średni Programista
    3. Analiza historii domeny OK
    4. Sprawdzenie elementów, które mogłyby negatywnie wpływać na interakcję użytkowników ze stroną OK
    5. Sprawdzenie, czy adresy przyjazne SEO są poprawnie umieszczone i sformułowane OK
    6. Sprawdzenie łączności mirrorów i pełnych duplikatów Zmiana Wysoki Programista
    7. Sprawdzenie pełnej duplikacji treści Zmiana Wysoki Programista
    8. Sprawdzenie stron z lub bez zduplikowanych treści w indeksach Zmiana Wysoki Programista
    9. Zapewnienie poprawnego działania strony 404 OK
    10. Sprawdzenie kodu strony pod kątem błędów w HTML i CSS OK Średni Programista
    11. Sprawdzenie obecności i błędów w certyfikacie SSL Zmiana Wysoki Programista
    12. Sprawdzenie ukrytych lub spamujących linków do zewnętrznych łączy OK
    13. Sprawdzenie czy plik robots.txt działa poprawnie Zmiana Wysoki Programista
    14. Połączenie GWT OK
    15. Połączenie GA OK
    16. Sprawdzenie Sitemap.xml Zmiana Wysoki Programista
    17. Sprawdzenie dostępności CSS i JS OK
    18. Sprawdzenie mikroformatów Zmiana Wysoki Programista
    19. Sprawdzenie przycisków mediów społecznościowych OK
    20. Sprawdzenie czasu ładowania się strony Zmiana Wysoki Programista
    21. Sprawdzenie dostępności i optymalizacji wielojęzyczności Zmiana Wysoki Programista
    22. Sprawdzenie dostępności mobilnej wersji strony OK
    23. Sprawdzenie responsywności strony na różnych rodzajach urządzeń OK
    24. Sprawdzenie poprawności text content output OK
    25. Sprawdzenie dostępności elementów (cech komercyjnych) na stronach potrzebnych do pozycjonowania w tym temacie Zmiana Wysoki Programista
    26. Sprawdzenie częściowej duplikacji treści Zmiana Wysoki Programista
    27. Eliminacja usuwania usług niepotrzebnych OK
    28. Sprawdzenie treści w kodzie pod kątem stron, które nie wyświetlają się na stronach witryny Zmiana Wysoki Programista
    29. Sprawdzenie wyświetlania się treści i elementów strony z JavaScript OK
    30. Sprawdzenie strony pod kątem zgodności z wytycznymi rzeczoznawców Zmiana Wysoki Programista

    Treść Wynik Priorytet Osoba odpowiedzialna
    31. Sprawdzenie afiliacji OK Wysoki Programista
    32. Sprawdzenie ustawień geolokalizacyjnych w GWT OK
    33. Sprawdzenie poprawności meta tagów Zmiana Wysoki Content Manager
    34. Sprawdzenie dostępności/niepowtarzalności treści strony Zmiana Wysoki Content Manager
    35. Sprawdzenie optymalizacji treści tekstowej Zmiana Wysoki Content Manager
    36. Sprawdzenie dostępności formatowania treści OK

    Struktura i linkowanie Wynik Priorytet Osoba odpowiedzialna
    37. Sprawdzenie dostępności menu okruszkowego (breadcrumbs) OK
    38. Sprawdzenie cross-linkowania na stronie Zmiana Średni Programista
    39. Sprawdzenie indeksujących, zoptymalizowanych filtrów strony OK
    40. Zepsute linki na stronie Zmiana Średni Programista
    41. Optymalizacja grafik OK

    Semantic Core

    Po określeniu punktów wzrostu, rozpoczęliśmy zbieranie semantyki dla języka ukraińskiego i rosyjskiego. W większości semantyka składa się z ponad 1000 haseł wyszukania w 120 grupach semantycznych (1 strona = 1 grupa semantyczna w większości przypadków).


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 2

    Praca z contentem

    Gdy tylko nasi specjaliści zebrali dane semantyczne, sprawdzili pozycjonowanie strony na podstawie wszystkich Semantic Core, aby uzyskać lepsze zrozumienie stron, jakie potrzebowały nowych treści i tych, które wymagały korekty istniejących tekstów. Zadania techniczne pisania tekstów dla strony zostały zebrane razem. Napisano łącznie ponad 100 tekstów zarówno dla ukraińskojęzycznej, jak również rosyjskojęzycznej wersji witryny.

    Część stron planowaliśmy stworzyć jeszcze podczas pracy programistów KL. Implementacja naszych zadań w zakresie budowy stron z nowym designem okazała się całkiem wymagająca w środowisku tego CMS.

    Budowa zbiorów linków zewnętrznych

    Pierwszym krokiem w pracy nad linkami w jakimkolwiek projekcie jest analiza obecnej bazy linków. Przeprowadziliśmy audyt i stworzyliśmy listę donorów niskiej jakości, które mogą mieć negatywny wpływ na witrynę. Cała lista została odrzucona przez Google Search Console.

    Drugim etapem pracy nad linkami jest budowa jakościowych odsyłaczy do strony. W tym celu sięgnęliśmy po kilka różnych metod:

    Rezultaty projektu

    Pomimo faktu, iż część stron nie była jeszcze gotowa, projekt już zdążył ukazać całkiem dobre rezultaty. Ponieważ częstotliwość zapytań w rosyjskojęzycznej wersji strony jest znacznie wyższa niż w ukraińskojęzycznej, zdecydowano się na większy nacisk na wersję rosyjską. Zgodnie z przedstawionym poniżej pozycjonowaniem, jasne jest, że wersja ukraińska odstaje nieco od swojej rosyjskiej odpowiedniczki.

    Sushi z odbiorem osobistym


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 3

    Sushi z dostawą


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 4

    Sushi


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 5

    Sushi bar


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 6

    Rollsy


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 7

    Sushi promocje

    Dla tej strony efekty uzyskaliśmy bardzo szybko dzięki poprawnej optymalizacji tytułu i H1.


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 8

    Sushi


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 9

    Sushi dostawa


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 10

    Rollsy (ukr.)


    92% of queries in TOP 10 for the restaurant network 11

    Podsumowanie

    Pomimo sporej konkurencji, stosunkowo słabego profilu linkowego i opisanych wcześniej problemów, naszemu zespołowi udało się osiągnąć dobre, a na niektórych stronach również szybkie, rezultaty.

    Przykładowo, tylko tydzień czasu potrzebowaliśmy na podniesienie grupy „Sushi promocje” z TOP 10 do TOP 2 (patrz: screen powyżej). Strona „Rollsy” urosła z TOP 50+ do TOP 1-3 zaledwie w ciągu półtora miesiąca po rozpoczęciu pracy.

    Uzyskaliśmy takie wyniki dzięki wysokiej jakości treściom, odpowiedniej optymalizacji, a także dobremu doborowi donorów w ramach link buildingu.

    Uczestnicy projektu

    Manager Projektu: Ekaterina Timshenko

    Optymalizator: Yurii Oshchapovsky

    Linker: Yevgeny Fedchenko

      Aweb sp. z o.o.
      Domaniewska 37 M2.43
      02-672 Warszawa, PL