Interdyscyplinarne centrum medyczne i diagnostyczne w jednym z centralnych regionów Ukrainy, które zapewnia szeroki wybór usług medycznych dla dorosłych i dzieci.
Wzrost pozycjonowania i targetowanego ruchu wyszukiwania w kluczowych obszarach:
Region: jeden z centralnych regionów Ukrainy Zachodniej i okolic
Wyszukiwarka internetowa: Google
Platforma witryny: CMS oparty na frameworku YII
Język: ukraiński, rosyjski
Początek pracy: maj 2021
Nisza medyczna w tym regionie spotyka się z przeciętnym poziomem konkurencji – pozycjonowanie dla TOP 10 dotyczy konkretnych zapytań:
Na etapie akceptacji projektu nasi eksperci przeprowadzili analizy porównawcze podstawowych wskaźników promowanej strony i konkurencji (komplet informacji pochodził z usługi Ahrefs.com):
Domena | Rating domeny | Referencje | Ruch | Frazy kluczowe #11–100 | Frazy kluczowe #4–10 | Frazy kluczowe #1–3 |
Strona podlegająca promowaniu | 21 | 105 | 33800 | 1000 | 600 | 450 |
1 Konkuren | 44 | 250 | 34300 | 6600 | 810 | 460 |
2 Konkuren | 13 | 52 | 4100 | 1500 | 64 | 207 |
3 Konkuren | 2 | 29 | 12000 | 3000 | 276 | 163 |
4 Konkuren | 1 | 113 | 4100 | 976 | 67 | 40 |
5 Konkuren | 4 | 85 | 2100 | 43 | 24 | 35 |
Jak widać, w porównaniu do konkurentów sytuacja początkowa jest dość dobra: pozycja strony klienta na szczycie rankingów pod względem liczby słów kluczowych oraz drugie miejsce w zakresie ruchu organicznego.
Co tyczy się kwestii linków, promowana domena wypada gorzej od głównego konkurenta pod względem jakości i liczby backlinków.
Na podstawie sytuacji postanowiliśmy pracować w dwóch kierunkach:
Na początku pracy przeprowadziliśmy szczegółowy audyt techniczny strony internetowej w celu zidentyfikowania krytycznych błędów w optymalizacji wewnętrznej, sprawdzając 44 punkty. Witryna potrzebowała udoskonalenia 19 elementów, z których 12 miały wysoki priorytet.
Lista wszystkich rekomendacji:
Implementacja | Wynik | Priorytet | Osoba odpowiedzialna | |
---|---|---|---|---|
1. | Analiza IP witryny | Zmiana | Wysoki | Programista |
2. | Sprawdzenie strony pod kątem wirusów, złośliwych skryptów i blacklistingu | Zmiana | Wysoki | Programista |
3. | Analiza historii domeny przez WhoIs i web.archive | ОК | ||
4. | Sprawdzenie elementów, które mogłyby negatywnie wpływać na interakcję użytkowników ze stroną | ОК | ||
5. | Sprawdzenie, czy adresy przyjazne SEO są poprawnie umieszczone i sformułowane | ОК | ||
6. | Sprawdzenie łączności mirrorów i pełnych duplikatów | ОК | ||
7. | Sprawdzenie pełnej duplikacji treści | Zmiana | Wysoki | Programista |
8. | Sprawdzenie stron technicznych, stron z lub bez zduplikowanych treści w indeksach | Zmiana | Wysoki | Programista |
9. | Sprawdzenie poprawności odpowiedzi serwera na zapytania ze strony | ОК | ||
10. | Sprawdzenie kodu strony pod kątem błędów w HTML i CSS | Zmiana | Niski | Programista |
11. | Sprawdzenie obecności i błędów w certyfikacie SSL | Zmiana | Wysoki | Programista |
12. | Sprawdzenie spamujących linków do zewnętrznych łączy | ОК | ||
13. | Sprawdzenie czy plik robots.txt działa poprawnie | Zmiana | Wysoki | Programista |
14. | Połączenie Google Tag Manager (GTM) | ОК | ||
15. | Połączenie Google Search Console | ОК | ||
16. | Połączenie GA | ОК | ||
17. | Sprawdzenie Sitemap.xml | Zmiana | Średni | Programista |
18. | Sprawdzenie dostępności CSS i JS | ОК | ||
19. | Sprawdzenie mikroformatów | Zmiana | Wysoki | Programista |
20. | Sprawdzenie przycisków mediów społecznościowych | Zmiana | Niski | Programista |
21. | Sprawdzenie czasu ładowania się strony | Zmiana | Wysoki | Programista |
22. | Sprawdzenie dostępności i optymalizacji wielojęzyczności | ОК | ||
23. | Sprawdzenie dostępności mobilnej wersji strony | ОК | ||
24. | Sprawdzenie responsywności strony na różnych rodzajach urządzeń | Zmiana | Średni | Programista |
25. | Sprawdzenie poprawności text content output | ОК | ||
26. | Śledzenie treści Stat.Aweb w monitorze SEO | Zmiana | Niski | Programista |
27. | Sprawdzenie czy strony posiadają elementy (czynniki komercyjne) potrzebne do pozycjonowania danego tematu | ОК | ||
28. | Sprawdzenie częściowej duplikacji treści | ОК | ||
29. | Eliminacja usuwania usług niepotrzebnych | Zmiana | Wysoki | Programista |
30. | Sprawdzenie treści w kodzie pod kątem stron, które nie wyświetlają się na stronach witryny | ОК | ||
31. | Sprawdzenie indeksowania przeglądania strony | ОК | ||
32. | Wyłączenie wyświetlania stron z JavaScript | ОК |
Wynik | Wynik | Priorytet | Osoba odpowiedzialna | |
---|---|---|---|---|
33. | Sprawdzenie afiliac | ОК | ||
34. | Sprawdzenie ustawień geolokalizacyjnych w Google Search Console | ОК | ||
35. | Sprawdzenie poprawności meta tagów | Zmiana | Wysoki | Programista |
36. | Sprawdzenie dostępności stron landing page | ОК | ||
37. | Sprawdzenie dostępności i oryginalności treści strony | ОК | ||
38. | Sprawdzenie optymalizacji treści tekstowej | Zmiana | Wysoki | Programista |
39. | Sprawdzenie dostępności formatowania treści | ОК |
Struktura i linkowanie | Wynik | Priorytet | Osoba odpowiedzialna | |
---|---|---|---|---|
40. | Sprawdzenie dostępności menu okruszkowego (breadcrumbs) | ОК | ||
41. | Sprawdzenie cross-linkowania na stronie | Zmiana | Medium | Programista |
42. | Sprawdzenie niedziałających linków | ОК |
Użytkowość | Wynik | Priorytet | Osoba odpowiedzialna | |
---|---|---|---|---|
43. | Użytkowość | Zmiana | Medium | Programista |
44. | Sprawdzenie strony pod kątem zgodności z wytycznymi rzeczoznawców | Zmiana | Wysoki | Optymalizator |
Specyfikacja była implementowana przez naszych specjalistów w dwóch fazach na przestrzeni dwóch miesięcy.
W niszy medycznej niezwykle ważne są czynniki EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), czyli ekspertyza, autorytet i zaufanie. Przeanalizowaliśmy te czynniki na stronie i podzieliliśmy się rekomendacjami odnośnie ich poprawy.
Poniżej przedstawiamy skróconą listę zmian, jakie wprowadziliśmy na witrynie.
Strony sekcji z usługami:
Strony usługowe:
Jak wiadomo, zewnętrzna optymalizacja stron internetowych jest niezwykle ważna, szczególnie biorąc pod uwagę konkurencję w niszy medycznej.
Po pierwsze, nasi eksperci przeprowadzili audyt istniejących linków, analizując wszystkie wpisy przy pomocy Ahrefs i Search Console oraz poprzez odrzucenie platform niskiej jakości przy pomocy Google Disavow Tool.
Na początku pracy strona osiągała pozycjonowanie o poniższych wskaźnikach:
Podczas rocznego promowania uzyskaliśmy 187 linków rozmieszczonych na 102 unikalnych domenach. Każdego miesiąca opublikowaliśmy 10-15 linków odsyłających do promowanej domeny na domenach jakościowych.
Rozpoczęliśmy publikację artykułów z regionalnych stron tematycznych i medialnych, stopniowo pnąc się w górę mass mediów tematycznych i ogólnoukraińskich.
Zrzut ekranu wykresu wzrostów dla domen donor i ruchu organicznego w ahrefs.com:
Wszystkie domeny były dokładnie sprawdzone przez naszych ekspertów przy użyciu modelu oceniania jakości.
Mając na uwadze te cele, na przestrzeni 17 miesięcy pracy z projektem, zebraliśmy semantic core 1578 targetowanych zapytań komercyjnych, podzielonych na 187 grup semantycznych.
Przykłady:
Na podstawie zebranego Semantic Core, nasi eksperci przygotowali zadania korekty istniejących tekstów i napisania zupełnie nowych treści.
Napisane teksty pokrywały się z wytycznymi ekspertów i autorytetów – informacje były zaprezentowane w formie encyklopedycznej i zapewniały kompletne odpowiedzi na pytania użytkowników w danej tematyce. Ponadto, artykuły i dokumenty były wzbogacone treściami wizualnymi: grafikami, filmami oraz zdjęciami „przed i po”.
Przykład struktury opisu tekstowego dla strony usługowej:
Dla każdej ze stron nasi specjaliści napisali zoptymalizowane meta tagi: tytuły i opisy, łącznie z potrzebnymi słowami kluczowymi, a także dodali emotikony, żeby zwiększyć współczynnik klikalności CTR.
Przykłady snippetów z priorytetowych zapytań:
Przygotowaliśmy rekomendacje dot. rozszerzenia struktury kategorii i subkategorii dla usług klinicznych, żeby pokryć wszystkie zapytania wyszukiwania.
Dla przykładu, w obrębie kategorii Ultrasonografia, po dokonanych zmianach, struktura wyglądała następująco:
W ciągu 17 miesięcy pracy nad projektem, naszym specjalistom udało się podnieść procent wydajności zapytań w priorytetowych kategoriach:
Liczba zapytań rankingowych:
Below, in the screenshots, examples of positions for several priority groups are presented.
Wyniesienie stron witryny do TOP 3 dla istniejących i nowych stron przełożyło się na wzrost ruchu na witrynie.
Ruch organiczny z wyszukań w maju 2022 roku wzrósł o 1% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku (warto wziąć pod uwagę sytuację na Ukrainie), a to z powodu większej widoczności projektu; zmniejszanie się ruchu z powodu wojny również zostało poruszone.
Ruch organiczny w sierpniu 2022 roku wzrósł o 11% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.
Pomimo rosnącej konkurencyjności w omawianej niszy, a także pozycjonowania silnych konkurentów na szczycie listy, naszemu zespołowi udało się pracować z oczekiwanymi pozycjami i osiągnąć nasze cele wzrostu ruchu.
Kluczowe czynniki sukcesu:
W kwestii prac nad promowaniem naszej strony nie jesteśmy nowicjuszami. Cenimy sobie osobiste podejście, ale mamy również własną wizję, więc praca musi pokrywać się z naszymi wartościami. Jesteśmy wymagający, więc każde działanie musi odpowiadać na pytanie „dlaczego”. Szanujemy użytkowników naszej strony, więc, w trosce o ludzi, autentyczność informacji oraz wygoda są ważne.
Jesteśmy zadowoleni, że firma Aweb stała się naszym partnerem, ponieważ rozumie ona wartości naszej współpracy i to, dlaczego pracujemy. Mogę z absolutnym przekonaniem powiedzieć, że zalety naszej pracy to konsekwencja, przejrzystość procesu, kompleksowość i dobra komunikacja. I, co najważniejsze, sam rezultat.
Pojawiło się kilka okazji, gdy dodatkowa praca musiała zostać wykonana natychmiast i z zadowoleniem można powiedzieć, że manager zespołu odpowiadał wówczas bardzo szybko.
Warto zaznaczyć, że rozumieliśmy również trudności pracy odkąd rozpoczęła się pełnowymiarowa inwazja na Ukrainę.
Rozwój strony internetowej jest zawsze współpracą; nie można oddać pełnej odpowiedzialności wykonawcy, ponieważ jest to praca zespołowa, w której wszyscy muszą pracować wspólnie. Dziękuję Aweb za podjęcie się części tej odpowiedzialności. Życzę Wam samych sukcesów!
- Anna Ovsyankina, Specjalista ds. Marketingu
Manager projektu: Oleksandra Nesina
Optymalizator: Andrii Lehkobut
Specjalista ds. linków: Yevhen Fedchenko