⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania



    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego

    Author
    Author: Andrii Lehkobyt
    Optymalizator
    Reviewer
    Kierownik Oddziału Technicznego
    2023-03-06

    Klient

    Interdyscyplinarne centrum medyczne i diagnostyczne w jednym z centralnych regionów Ukrainy, które zapewnia szeroki wybór usług medycznych dla dorosłych i dzieci.

    Nasze zadanie

    Wzrost pozycjonowania i targetowanego ruchu wyszukiwania w kluczowych obszarach:

    Tło, cechy projektu

    Region: jeden z centralnych regionów Ukrainy Zachodniej i okolic

    Wyszukiwarka internetowa: Google

    Platforma witryny: CMS oparty na frameworku YII

    Język: ukraiński, rosyjski

    Początek pracy: maj 2021

    Analiza niszy

    Nisza medyczna w tym regionie spotyka się z przeciętnym poziomem konkurencji – pozycjonowanie dla TOP 10 dotyczy konkretnych zapytań:

    Analiza konkurencji

    Na etapie akceptacji projektu nasi eksperci przeprowadzili analizy porównawcze podstawowych wskaźników promowanej strony i konkurencji (komplet informacji pochodził z usługi Ahrefs.com):

    Domena Rating domeny Referencje Ruch Frazy kluczowe #11–100 Frazy kluczowe #4–10 Frazy kluczowe #1–3
    Strona podlegająca promowaniu 21 105 33800 1000 600 450
    1 Konkuren 44 250 34300 6600 810 460
    2 Konkuren 13 52 4100 1500 64 207
    3 Konkuren 2 29 12000 3000 276 163
    4 Konkuren 1 113 4100 976 67 40
    5 Konkuren 4 85 2100 43 24 35

    Jak widać, w porównaniu do konkurentów sytuacja początkowa jest dość dobra: pozycja strony klienta na szczycie rankingów pod względem liczby słów kluczowych oraz drugie miejsce w zakresie ruchu organicznego.

    Co tyczy się kwestii linków, promowana domena wypada gorzej od głównego konkurenta pod względem jakości i liczby backlinków.

    Na podstawie sytuacji postanowiliśmy pracować w dwóch kierunkach:

    1. Utrzymać i wspierać istniejące pozycje dla priorytetowych słów kluczowych
    2. Rozwinąć strukturę i utworzyć nowe strony landing page dla dodatkowego wzrostu ruchu organicznego

    Przebieg pracy

    Optymalizacja wewnętrzna

    Na początku pracy przeprowadziliśmy szczegółowy audyt techniczny strony internetowej w celu zidentyfikowania krytycznych błędów w optymalizacji wewnętrznej, sprawdzając 44 punkty. Witryna potrzebowała udoskonalenia 19 elementów, z których 12 miały wysoki priorytet.

    Lista wszystkich rekomendacji:

    Implementacja Wynik Priorytet Osoba odpowiedzialna
    1. Analiza IP witryny Zmiana Wysoki Programista
    2. Sprawdzenie strony pod kątem wirusów, złośliwych skryptów i blacklistingu Zmiana Wysoki Programista
    3. Analiza historii domeny przez WhoIs i web.archive ОК
    4. Sprawdzenie elementów, które mogłyby negatywnie wpływać na interakcję użytkowników ze stroną ОК
    5. Sprawdzenie, czy adresy przyjazne SEO są poprawnie umieszczone i sformułowane ОК
    6. Sprawdzenie łączności mirrorów i pełnych duplikatów ОК
    7. Sprawdzenie pełnej duplikacji treści Zmiana Wysoki Programista
    8. Sprawdzenie stron technicznych, stron z lub bez zduplikowanych treści w indeksach Zmiana Wysoki Programista
    9. Sprawdzenie poprawności odpowiedzi serwera na zapytania ze strony ОК
    10. Sprawdzenie kodu strony pod kątem błędów w HTML i CSS Zmiana Niski Programista
    11. Sprawdzenie obecności i błędów w certyfikacie SSL Zmiana Wysoki Programista
    12. Sprawdzenie spamujących linków do zewnętrznych łączy ОК
    13. Sprawdzenie czy plik robots.txt działa poprawnie Zmiana Wysoki Programista
    14. Połączenie Google Tag Manager (GTM) ОК
    15. Połączenie Google Search Console ОК
    16. Połączenie GA ОК
    17. Sprawdzenie Sitemap.xml Zmiana Średni Programista
    18. Sprawdzenie dostępności CSS i JS ОК
    19. Sprawdzenie mikroformatów Zmiana Wysoki Programista
    20. Sprawdzenie przycisków mediów społecznościowych Zmiana Niski Programista
    21. Sprawdzenie czasu ładowania się strony Zmiana Wysoki Programista
    22. Sprawdzenie dostępności i optymalizacji wielojęzyczności ОК
    23. Sprawdzenie dostępności mobilnej wersji strony ОК
    24. Sprawdzenie responsywności strony na różnych rodzajach urządzeń Zmiana Średni Programista
    25. Sprawdzenie poprawności text content output ОК
    26. Śledzenie treści Stat.Aweb w monitorze SEO Zmiana Niski Programista
    27. Sprawdzenie czy strony posiadają elementy (czynniki komercyjne) potrzebne do pozycjonowania danego tematu ОК
    28. Sprawdzenie częściowej duplikacji treści ОК
    29. Eliminacja usuwania usług niepotrzebnych Zmiana Wysoki Programista
    30. Sprawdzenie treści w kodzie pod kątem stron, które nie wyświetlają się na stronach witryny ОК
    31. Sprawdzenie indeksowania przeglądania strony ОК
    32. Wyłączenie wyświetlania stron z JavaScript ОК
     
    Wynik Wynik Priorytet Osoba odpowiedzialna
    33. Sprawdzenie afiliac ОК
    34. Sprawdzenie ustawień geolokalizacyjnych w Google Search Console ОК
    35. Sprawdzenie poprawności meta tagów Zmiana Wysoki Programista
    36. Sprawdzenie dostępności stron landing page ОК
    37. Sprawdzenie dostępności i oryginalności treści strony ОК
    38. Sprawdzenie optymalizacji treści tekstowej Zmiana Wysoki Programista
    39. Sprawdzenie dostępności formatowania treści ОК
     
    Struktura i linkowanie Wynik Priorytet Osoba odpowiedzialna
    40. Sprawdzenie dostępności menu okruszkowego (breadcrumbs) ОК
    41. Sprawdzenie cross-linkowania na stronie Zmiana Medium Programista
    42. Sprawdzenie niedziałających linków ОК
     
    Użytkowość Wynik Priorytet Osoba odpowiedzialna
    43. Użytkowość Zmiana Medium Programista
    44. Sprawdzenie strony pod kątem zgodności z wytycznymi rzeczoznawców Zmiana Wysoki Optymalizator
     

    Specyfikacja była implementowana przez naszych specjalistów w dwóch fazach na przestrzeni dwóch miesięcy.

    Sprawdzenie zgodności strony z wytycznymi rzeczoznawców

    W niszy medycznej niezwykle ważne są czynniki EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), czyli ekspertyza, autorytet i zaufanie. Przeanalizowaliśmy te czynniki na stronie i podzieliliśmy się rekomendacjami odnośnie ich poprawy.

    Poniżej przedstawiamy skróconą listę zmian, jakie wprowadziliśmy na witrynie.

    Strony sekcji z usługami:

    Strony usługowe:

    Profil linków

    Jak wiadomo, zewnętrzna optymalizacja stron internetowych jest niezwykle ważna, szczególnie biorąc pod uwagę konkurencję w niszy medycznej.

    Po pierwsze, nasi eksperci przeprowadzili audyt istniejących linków, analizując wszystkie wpisy przy pomocy Ahrefs i Search Console oraz poprzez odrzucenie platform niskiej jakości przy pomocy Google Disavow Tool.

    Na początku pracy strona osiągała pozycjonowanie o poniższych wskaźnikach:

    Podczas rocznego promowania uzyskaliśmy 187 linków rozmieszczonych na 102 unikalnych domenach. Każdego miesiąca opublikowaliśmy 10-15 linków odsyłających do promowanej domeny na domenach jakościowych.

    Rozpoczęliśmy publikację artykułów z regionalnych stron tematycznych i medialnych, stopniowo pnąc się w górę mass mediów tematycznych i ogólnoukraińskich.

    Zrzut ekranu wykresu wzrostów dla domen donor i ruchu organicznego w ahrefs.com:

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 1

     

    Wszystkie domeny były dokładnie sprawdzone przez naszych ekspertów przy użyciu modelu oceniania jakości.

    Semantic Core oraz treści

    Mając na uwadze te cele, na przestrzeni 17 miesięcy pracy z projektem, zebraliśmy semantic core 1578 targetowanych zapytań komercyjnych, podzielonych na 187 grup semantycznych.

    Przykłady:

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 2

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 3

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 4

     

    Na podstawie zebranego Semantic Core, nasi eksperci przygotowali zadania korekty istniejących tekstów i napisania zupełnie nowych treści.

    Napisane teksty pokrywały się z wytycznymi ekspertów i autorytetów – informacje były zaprezentowane w formie encyklopedycznej i zapewniały kompletne odpowiedzi na pytania użytkowników w danej tematyce. Ponadto, artykuły i dokumenty były wzbogacone treściami wizualnymi: grafikami, filmami oraz zdjęciami „przed i po”.

    Przykład struktury opisu tekstowego dla strony usługowej:

    Dla każdej ze stron nasi specjaliści napisali zoptymalizowane meta tagi: tytuły i opisy, łącznie z potrzebnymi słowami kluczowymi, a także dodali emotikony, żeby zwiększyć współczynnik klikalności CTR.

    Przykłady snippetów z priorytetowych zapytań:

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 5

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 6

     

    Rozszerzanie struktury

    Przygotowaliśmy rekomendacje dot. rozszerzenia struktury kategorii i subkategorii dla usług klinicznych, żeby pokryć wszystkie zapytania wyszukiwania.

    Dla przykładu, w obrębie kategorii Ultrasonografia, po dokonanych zmianach, struktura wyglądała następująco:

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 7

     

    Rezultaty

    W ciągu 17 miesięcy pracy nad projektem, naszym specjalistom udało się podnieść procent wydajności zapytań w priorytetowych kategoriach:

    Liczba zapytań rankingowych:

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 8

     

    Below, in the screenshots, examples of positions for several priority groups are presented.

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 9

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 10

     

    67% zapytań w TOP 3 dla interdyscyplinarnego centrum medycznego i diagnostycznego 11

     

    Wyniesienie stron witryny do TOP 3 dla istniejących i nowych stron przełożyło się na wzrost ruchu na witrynie.

    Ruch organiczny z wyszukań w maju 2022 roku wzrósł o 1% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku (warto wziąć pod uwagę sytuację na Ukrainie), a to z powodu większej widoczności projektu; zmniejszanie się ruchu z powodu wojny również zostało poruszone.

    Ruch organiczny w sierpniu 2022 roku wzrósł o 11% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.

    Co dalej

    Podsumowanie

    Pomimo rosnącej konkurencyjności w omawianej niszy, a także pozycjonowania silnych konkurentów na szczycie listy, naszemu zespołowi udało się pracować z oczekiwanymi pozycjami i osiągnąć nasze cele wzrostu ruchu.

    Kluczowe czynniki sukcesu:

    Opinia klienta:

    W kwestii prac nad promowaniem naszej strony nie jesteśmy nowicjuszami. Cenimy sobie osobiste podejście, ale mamy również własną wizję, więc praca musi pokrywać się z naszymi wartościami. Jesteśmy wymagający, więc każde działanie musi odpowiadać na pytanie „dlaczego”. Szanujemy użytkowników naszej strony, więc, w trosce o ludzi, autentyczność informacji oraz wygoda są ważne.

    Jesteśmy zadowoleni, że firma Aweb stała się naszym partnerem, ponieważ rozumie ona wartości naszej współpracy i to, dlaczego pracujemy. Mogę z absolutnym przekonaniem powiedzieć, że zalety naszej pracy to konsekwencja, przejrzystość procesu, kompleksowość i dobra komunikacja. I, co najważniejsze, sam rezultat.

    Pojawiło się kilka okazji, gdy dodatkowa praca musiała zostać wykonana natychmiast i z zadowoleniem można powiedzieć, że manager zespołu odpowiadał wówczas bardzo szybko.

    Warto zaznaczyć, że rozumieliśmy również trudności pracy odkąd rozpoczęła się pełnowymiarowa inwazja na Ukrainę.

    Rozwój strony internetowej jest zawsze współpracą; nie można oddać pełnej odpowiedzialności wykonawcy, ponieważ jest to praca zespołowa, w której wszyscy muszą pracować wspólnie. Dziękuję Aweb za podjęcie się części tej odpowiedzialności. Życzę Wam samych sukcesów!

    - Anna Ovsyankina, Specjalista ds. Marketingu

    Uczestnicy projektu

    Manager projektu: Oleksandra Nesina

    Optymalizator: Andrii Lehkobut

    Specjalista ds. linków: Yevhen Fedchenko

      Aweb sp. z o.o.
      Domaniewska 37 M2.43
      02-672 Warszawa, PL