⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wzrost przychodów o 60% dzięki śledzeniu wartości transakcji

    Author
    Author: Iryna Khomenko
    Specjalistka PPC
    Reviewer
    Kierowniczka Działu Kontekstowego
    2022-03-24

    Klient

    ShinaDiski to internetowy sklep z oponami i kołami, oficjalny dealer marek Michellin, Continental, Yokohama i GoodYear. Firma działa na terenie Ukrainy od 2007 roku.

    Poza sprzedażą opon i kół, klient oferuje również sezonowe magazynowanie opon oraz usługi dopasowywania opon. Sklepy stacjonarne marki zlokalizowane są w Kijowie i Odessie.

    Czas pracy

    Aktywna działalność w zakresie projektu trwała przez cztery lata; prace nad handlowymi kampaniami reklamowymi rozpoczęły się 11.02.2019.

    Nasze zdanie

    Poprawa wydajności zakupowych kampanii reklamowych i zwiększenie liczby transakcji.

    Wstęp

    Na rynku opon i felg istnieje sezonowość. Zwiększone zapotrzebowanie pojawia się w okresie wiosennym i jesiennym, z reguły w marcu/kwietniu oraz październiku/listopadzie. Efekt sezonowości przedstawiono na poniższym zrzucie ekranu:

    Kampanie produktowe

    Z pomocy Google Ads

    Kampanie używane są do tworzenia reklam w wyszukiwarce Google i innych sferach sieci, gdzie potencjalni klienci mają wgląd do tego, co się sprzedaje. Reklamy te nazywamy reklamami produktowymi, gdyż wyświetlane są w nieco innym, bardziej wizualnym formacie. W przeciwieństwie do reklam tekstowych, które wyświetlają wyłącznie tekst, reklamy produktowe pokazują odbiorcom zdjęcie produktu, jak również jego nazwę, cenę, nazwę sklepu i inne informacje. Reklamy tego typu zapewniają użytkownikom silne doświadczenie sprzedawanego produktu jeszcze przed kliknięciem w reklamę. To z kolei zapewnia większą liczbę kwalifikowanych leadów.

    Uprość swoje zarządzanie kampaniami, zmaksymalizuj wartość konwersji i zwiększ zasięgi dzięki kampaniom Smart Shopping. Ta podkategoria kampanii reklamowych łączy standardowe kampanie produktowe z kampaniami remarketingowymi w sieci reklamowej, a także wykorzystuje zautomatyzowane ustalanie stawek i rozmieszczanie reklam w celu promowania produktów i firmy na przestrzeni sieci.

    Dzięki kampaniom Smart Shopping uczenie maszynowe Google wykorzystuje aktualności nt. Twojego produktu, aby tworzyć i pokazywać różnorodne reklamy w wielu sieciach, w tym Google Search Network, Google Display Network, YouTube czy Gmail. Nasze systemy testują różne kombinacje zasobów graficznych i tekstowych, a następnie automatycznie wybierają i wyświetlają najbardziej trafne reklamy.

    Aby móc uruchomić kampanię Smart Shopping w efektywny sposób, pożądane jest posiadanie statystyk dot. zebranych konwersji (od 20 konwersji za ostatnich 45 dni). W lutym 2019 roku uruchomiliśmy w naszym imieniu regularne konto handlowe. Po zebraniu potrzebnych statystyk celem poprawy wydajności pracy, w lipcu 2019 roku nasi eksperci uruchomili kampanię Smart Shopping.

    Do tej pory niemożliwe było ustawienie wartości konwersji na koncie z powodu ograniczenia technologicznego po stronie witryny.

    Konto Smart okazało się skuteczne w okresach sezonowych wzrostów, aczkolwiek jego efektywność znacznie zmalała, gdy spadło zapotrzebowanie produktowe.

    Praca optymalizacyjna

    Po przeanalizowaniu statystyk otrzymanych konwersji z wszystkich kampanii, doszliśmy do wniosku, że podczas sezonowych spadków zapotrzebowania efektywność kampanii Smart Shopping maleje w znacznie większym stopniu niż w przypadku innych kampanii.

    W przypadku kampanii Smart Shopping liczba konwersji zmalała o 68%, podczas gdy koszt konwersji wzrósł o 506%. Dla pozostałych kampanii reklamowych liczba konwersji spadła o 14,5…62,5%, natomiast koszt konwersji wzrósł maksymalnie o 159%.

    Na poniższym zrzucie ekranu pokazujemy statystyki za maj 2021 roku w porównaniu do poprzedniego okresu, gdy trwał sezonowy wzrost zapotrzebowania:

    Na początku czerwca 2021 roku, uzyskaliśmy techniczną możliwość ustalenia śledzenia wartości konwersji, co powinno mieć znacząco pozytywny efekt na działanie kampanii Smart Shopping.

    W celu optymalizowani strategii sprzedażowej, nasi specjaliści zaimplementowali najbardziej delikatną i spokojną metodę zamiany obecnej konwersji. Prace prowadzone były w następujących kierunkach:

    Po zastąpieniu konwersji Thank-You Page nową konwersją, na koncie doszło do okresu uczenia się, podczas gdy kampania Smart Shopping została zoptymalizowana pod kątem wartości konwersji.

    Koszty okresu treningowego nagle znacznie wzrosły, lecz było to potrzebne w ramach kampanii, aby móc zbierać statystyki, na podstawie których proces będzie nadal działał. Google było w stanie przekroczyć dzienny budżet dla Kazachstanu, aczkolwiek miesięczne wydatki pozostały na poziomie sumy budżetów dziennych za okres 30 dni.

    Poniższy zrzut ekranu przedstawia okres treningowy kampanii – konsumpcja kosztów w okresie 7-13 czerwca wzrosła ponad 10-krotnie (o 1055%), podczas gdy liczba konwersji wzrosła 4-krotnie (o 275%):

    Każdy kolejny okres wzrostu kosztów łączył się z zaprzestaniem wydatków z powodu osiągnięcia limitu – w taki sposób kampania wydawała fundusze, które nie były wykorzystane w poprzednich dniach i uzupełniała statystyki. W innym przypadku, wraz z regularnymi doładowaniami salda, kampania osiągała stabilne wydatki bez ostrych skoków, a także zwiększała liczbę konwersji, co widać pod koniec wykresu.

    Rezultaty

    W wyniku ustalenia śledzenia wartości transakcji w ramach kampanii Smart Shopping, udało nam się zwiększyć całkowitą liczbę konwersji makro (wszystkie wartościowe akcje użytkowników na stronie zawarte są w kolumnie Konwersji: zakupy, wpisy w formularzu kontaktowym, kliknięcia w liczby) o 230,2%, natomiast liczba transakcji wzrosła o 66,1%, podczas gdy całkowita wartość konwersji o 60,2%.

    Poniżej przedstawiamy statystyki kampanii (okres próbny został pominięty w prezentowanych statystykach dla jakościowego oszacowania rezultatów) w porównaniu do poprzednich okresów z taką samą liczbą dni:

    Uczestnicy projektu:

    Manager projektu: Volodymyr Filatov

    Specjalistka PPC: Iryna Khomenko

    Kierowniczka Działu Kontekstowego: Halyna Lyman

      Aweb sp. z o.o.
      Domaniewska 37 M2.43
      02-672 Warszawa, PL