⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    Wyślij zapytanie
    i otrzymaj ofertę

    102 leady za 0,62 USD w 7 dni dla usług tynkowania maszynowego

    Author
    Author: Valeria Bigun
    Specjalistka PPC
    Reviewer
    Kierowniczka Działu Kontekstowego
    2023-02-22

    Klient

    Specjalista ds. tynkowania maszynowego, który powiększył swój zespół do 4 ekspertów, klient nadal kontynuuje nadzór procesów w przedsiębiorstwie oraz proceduje aplikacje.

    Usługi: Tynkowanie ścian i sufitów

    Lokalizacja: Kijów i okolice (do 20 km od Kijowa)

    Grupa docelowa klienta:

    Czas pracy: 6 maja 2022…30 maja 2022.

    Zadanie klienta: minimum 10…50 leadów miesięcznie.

    Komplikacje: sytuacja na rynku oraz ograniczony budżet klienta za kliknięcie.

    Nasze zadanie: wzięcie pod uwagę sytuacji w kraju, a szczególnie w Kijowie i rejonie kijowskim, żeby przyciągnąć leady przy pomocy ograniczonego budżetu na reklamę.

    Wstęp

    Podczas wykonywania prac nad zadaniem, niektóre przedsiębiorstwa dopiero rozpoczynały wznawianie swojej działalności. Ze względu na niestabilną sytuację na Ukrainie, przewidywanie wyników i zachowania użytkowników stało się niezwykle problematyczne.

    Po dokonaniu analizy dynamiki popularności, nie byliśmy w stanie przewidzieć liczby leadów dla klienta, gdyż jest to zajęcie konstrukcyjne, w którym średni koszt wynosi 1000 USD za obiekt. Potencjalni klienci zaś, podobnie jak większość mieszkańców, skupili się na oszczędzaniu i wyczekiwaniu, podczas gdy pozostała część opuściła Ukrainę.

    Błędnym zachowaniem byłoby branie do prognozowanie danych z Google Trends, ponieważ nie mogą być one reprezentatywne, a to ze względu na zmienność zachowania użytkowników.

    102 leady za 0,62 USD w 7 dni dla usług tynkowania maszynowego

    Co więcej, klient posiada zamówienia minimalne: firma przyjmuje wyłącznie zamówienia na powierzchnie ścian od 150 m2 (mieszkania powyżej 35 m2).

    Specyfika i trudności w pracy z klientem:

    Opis pracy podczas tworzenia kampanii reklamowej, doboru odbiorców oraz creatives

    Okres działania: 06/05/2022…13/05/2022 (7 dni)

    Kluczowe ograniczenie to brak możliwości wykorzystania różnego rodzaju kampanii reklamowych celem dotarcia do odbiorców na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego. Ograniczenie to wynika z braku strony internetowej i wysokiej jakości contentu, jak również braku możliwości gromadzenia odbiorców do późniejszej pracy z nimi. Dla klienta ważne jest szybkie uruchomienie procesów, jak i błyskawiczne uzyskanie leadów. Biorąc to pod uwagę, dobraliśmy rodzaj kampanii reklamowej z wiadomościami.

    Grupa docelowa została utworzona na bazie dostarczonych przez klienta informacji dotyczących grupy targetowej. Jednocześnie uruchomiliśmy odbiorców w połączeniu z charakterystyką pracy i statusem rodzicielskim*

    *Kryteria te pozwalają na identyfikację odbiorców o określonym poziomie dochodów, jak również dotrzeć do osób, jakie mogą być potencjalnymi właścicielami nieruchomości w nowych kompleksach mieszkaniowych, albo tych, jacy powiększyli swoją przestrzeń życiową.

    Przekazaliśmy klientowi zalecenia i wymagania odnośnie tworzenia creatives, jak również ich przykłady. Klient nie miał możliwości przygotowania i dostarczenia creatives zgodnie z naszymi zaleceniami.

    Aktualna sytuacja związana z przygotowaniem creatives jest powszechnie spotykanym problemem małych firm. Przy ograniczonych zasobach aspekt ten nie jest często priorytetem. W tym przypadku, nie zalecamy używać obrazków ze stocka, ale znaleźć zdjęcia, jakie mogłyby stać się podstawą reklamy. Wybraliśmy przykłady, natomiast klient wybrał te grafiki, które chciałby później wykorzystać w kampanii reklamowej: zdjęcie wyposażenia wykonane na obiekcie. Później przygotowaliśmy dodatkowe creatives dla szerokiej selekcji reklam.

    W zakresie narzędzia testowego, poza odbiorcami i creatives, wybraliśmy inny format zwracania się do potencjalnych kontrahentów za pomocą tekstowych projektów reklam.

    Początek kampanii i pierwsze rezultaty

    Na przestrzeni pierwszego tygodnia, od 6 do 22 maja 2022, pojawiły się 102 leady za jednostkową cenę 0,62 USD (ok. 2,60 PLN), które przekroczyły oczekiwania klienta prawie ośmiokrotnie.

    Analiza pierwszych kontaktów i informacji zwrotnych od klientów wskazała na kwalifikowane żądania. Zaplanowaliśmy okres testowy na dwa tygodnie, po których mieliśmy przejść do analizy okresowej, nowych testów, i/lub dostosowania odbiorców, creatives oraz tekstów reklamowych.

    W ciągu 13 dni kampanii reklamowej klient uzyskał 144 zapytania w cenie 0,77 USD (ok. 3,23 PLN), po czym doszło do wstrzymania reklam z powodu osiągnięcia debetu na koncie.

    Klient ogłosił, że nie był gotowy odnowić saldo i zrobił sobie przerwę na przetwarzanie i dalsze przepracowanie otrzymanych leadów, a także finalizację transakcji.

    Wnioski

    Podczas etapu początkowego ważne jest kompetentne podejście do stworzenia celu wspólnie z klientem, biorąc pod uwagę m.in. budowę procesów biznesowych. W tym przypadku liczba zapytań w trakcie okresu testowego uwypukla krytyczne aspekty w tworzeniu procesu biznesowego w zakresie interakcji z klientami potencjalnymi – leadami.

    Formułowanie celu bazując na hasłach „przynajmniej”, „od X konwersji” lub „im więcej, tym lepiej” nie zawsze okazuje się skuteczne dla biznesu.

    Dokładna ocena potencjału przedsiębiorstwa, jego możliwości i zwrotu z inwestycji, jak też znalezienie „zadowalającego środka”, w którym działania firmy będą efektywne, to obowiązkowy element skutecznej reklamy.

    Członkowie projektu:

    Manager projektu: Olena Lavetska

    Specjalistka PPC: Valeriia Bihun

    Kierowniczka Działu Kontekstowego: Halyna Lyman

      Aweb sp. z o.o.
      Domaniewska 37 M2.43
      02-672 Warszawa, PL