Plan pracy
Jakie działania zostaną podjęte podczas promowania witryny.
Pierwszy miesiąc
Rozpoczęcie projektu
- Przekazanie klientowi dostępu to jego konta osobistego. Na koncie tym znaleźć można codzienne statystyki pozycjonowania witryny, jak również wykresy wzrostu dla poszczególnych zapytań i statystyki ruchu filtrowane pod kątem słów kluczowych.
- Wysłanie prośby o dane potrzebne do audytu. Będziemy potrzebować dostępu do protokołu FTP Twojej witryny, jak również jej bazy danych, do panelu administracyjnego witryny, a także, jeśli to możliwe, do panelu administracyjnego hostingu. Możemy również potrzebować dostępu do konta Google Analytics oraz narzędzi webmasterskich.
- * Analiza modelu biznesowego projektu oraz docelowej grupy odbiorczej witryny.
* Praca dodatkowa. Wykonywana po ustaleniach z klientem.
Tworzenie semantyki strony
- Dystrybucja grup semantycznych na przestrzeni stron landing page.
- * Rozszerzenie rdzenia semantycznego dla projektu.
Analiza zawartości witryny
- Analiza meta tytułów i meta opisów dla stron landing page na witrynie internetowej. Tworzenie tagów meta na podstawie rdzenia semantycznego.
- Ocena unikalności treści witryny internetowej (wykorzystanych tekstów i obrazów) pod kątem zgodności semantycznej treści i obecności elementów ukrytych.
- Opracowanie specyfikacji technicznych tekstów oraz napisanie pierwszego bloku tekstów dla witryny internetowej.
- Zbadanie wszystkich pozostałych meta tagów.
- Analiza wykorzystania nagłówków tytułowych <H1>-<H6> w trakcie prowadzenia optymalizacji tekstów.
- Analiza użycia atrybutów „alt” oraz „title” dla grafik.
Instalacja systemów zbierania statystyk
W ciągu pierwszego miesiąca nasi specjaliści techniczni poświęcają od 15 do 40 godzin na Twój projekt, w zależności od jego złożoności.
- Podłączenie do Google Webmasters Panel.
- Instalacja Google Analytics oraz Yandex Metrics.
Audyt witryny. Stworzenie zakresu zadań dla optymalizacji
- Analiza indeksowania witryny.
- Analiza witryny pod kątem wirusów.
- Sprawdzenie błędów w narzędziach dla websmaterów.
- Znalezienie i wyeliminowanie powtarzających się treści (zduplikowanego contentu).
- Sprawdzenie poprawności odpowiedzi z serwera względem promowanych stron, nieistniejących stron, jak również stron z i bez www.
- Sprawdzenie poprawności kodowania witryny oraz analiza kody źródłowego dla poszczególnych stron.
- Analiza, sprawdzenie i poprawienie konfiguracji plików „website map” oraz „robots”.
- Analiza tworzenia adresów URL dla stron witryny. Użycie URL, które są zgodne z SEO.
- Optymalizacja schematu pod kątem tworzenia adresów URL dla stron landing page.
- Linkowanie wewnętrzne dla zapytań o wysokiej, średniej oraz niskiej częstotliwości.
- Analiza indeksu systemu wyszukiwania. Sporządzenie listy działań mających na celu zmniejszenie liczby stron o niskiej jakości w indeksie systemu wyszukiwania.
- * Analiza i stworzenie linkowania wewnętrznego. Menu nawigacyjne oraz „bread crumbs”.
- * Znalezienie i eliminacja niedziałających linków.
- * Rekomendacje dotyczące użyteczności, która mają na celu zwiększenie konwersji na witrynie.
Rejestracja w usługach adresowych Google
Praca z zewnętrznymi czynnikami pozycjonowana
- Analiza bieżącego zbioru linków.
- Przygotowanie strategii pozyskiwania linków.
Rezultaty pracy w pierwszym miesiącu
Sformowany podstawowy rdzeń semantyczny.
Reguły działania wraz z listą zmian na witrynie.
Zarejestrowana karta w usługach adresowych Google.
Teksty napisane dla kluczowych stron landing page.
Strategia i pierwsze linki.
Drugi miesiąc
Praca związana z wewnętrznymi czynnikami pozycjonowania
- Monitorowanie implementacji zmian pod kątem audytu technicznego witryny.
- Optymalizacja firmowej zakładki w Google Maps.
- Analiza strony pod kątem wpadania w filtry wyszukiwarek internetowych, identyfikacja powodów i przygotowanie planu działań w celu usunięcia filtrów.
Working with external ranking factors
- Start of work on getting links.
- Optimization of the company card in Google Maps.
- Analysis of the website for falling under the filters of search engines, identifying the reasons, and drawing up an action plan to withdraw from the filter.
* Analiza sieciowa
- * Przygotowanie analityki sieciowej w Google Analytics. Stworzenie celów i śledzenie wyszukiwania wewnętrznego.
- * Sporządzenie specyfikacji zmian w celu zbierania danych dodatkowych: stworzenie śledzenia zdarzeń, segmentów użytkowników oraz zmiennych.
Rezultaty pracy w drugim miesiącu
Implementacja edycji audytu technicznego.
Umiejscowienie zawartości tekstowej.
Pisanie dodatkowych tekstów.
Otrzymane linki.
Raport dotyczący pozycji, ruchu i wykonanej pracy.
Trzeci miesiąc
Praca z wewnętrznymi czynnikami rankingowymi
- Edytowanie tekstów, meta tagów i tytułów zgodnie z osiągniętymi pozycjami.
- Sprawdzenie poprawności projektu zgodnie z checklistą.
- * Uzyskanie treści wygenerowanych przez użytkowników: recenzji i komentarzy.
- * Rozszerzenie rdzenia semantycznego poprzez poszukiwanie dodatkowych zapytań.
- * Pisanie tekstów i artykułów blogowych dla zapytań informacyjnych o niskiej częstotliwości zgodnie z planem copywritingowym.
Praca z zewnętrznymi czynnikami rankingowymi
- Pozyskiwanie linków, w tym również „naturalnych” linków na forach, w komentarzach i w mediach społecznościowych.
- Promowanie zakładki firmowej w serwisie Google Maps i otrzymywanie recenzji na stronie karty.
Rezultaty pracy w trzecim miesiącu
Poprawa widoczności zapytań o niskiej i średniej częstotliwości.
Napisanie dodatkowych tekstów.
Otrzymanie linków.
Raport dotyczący pozycjonowania i ruchu sieciowego.
Czwarty miesiąc
Praca z wewnętrznymi czynnikami rankingowymi
- * Uzyskiwanie treści generowanych przez użytkowników: recenzji i komentarzy.
- * Rozszerzenie rdzenia semantycznego poprzez dodanie dodatkowych zapytań.
- * Pisanie tekstów i artykułów na bloga dla zapytań informacyjnych o niskiej częstotliwości zgodnie z planem copywritingowym.
- * Analiza widoczności i struktury witryn konkurencji.
Praca z zewnętrznymi czynnikami rankingowymi
- Pozyskiwanie linków, w tym również „naturalnych” linków na forach, w komentarzach i w mediach społecznościowych.
- Promowanie zakładki firmowej w serwisie Google Maps i otrzymywanie recenzji na stronie karty.
- * Publikowanie notek prasowych (aktualności firmowych) na stronach wiodących przedstawicieli mass mediów.
- * Analiza zewnętrznej optymalizacji u konkurentów.
Rezultaty pracy w czwartym miesiącu
Osiągnięcie docelowych pozycji.
Otrzymanie kolejnych linków.
Napisanie dodatkowych tekstów.
Piąty miesiąc
Praca z wewnętrznymi czynnikami rankingowymi
- Dostosowanie priorytetów i celów dla projektu w oparciu o otrzymane rezultaty.
- * Rozszerzenie rdzenia semantycznego poprzez dodanie dodatkowych zapytań.
- * Pisanie tekstów i artykułów na bloga dla zapytań informacyjnych o niskiej częstotliwości zgodnie z planem copywritingowym.
Praca z zewnętrznymi czynnikami rankingowymi
- Pozyskiwanie linków, w tym również „naturalnych” linków na forach, w komentarzach i w mediach społecznościowych.
- Promowanie zakładki firmowej w serwisie Google Maps i otrzymywanie recenzji na stronie karty.
- Opracowanie strategii w celu rozbudowania liczby linków związanych z osiągniętymi wynikami, a także postawienie nowych celów na przyszłość.
* Analiza ruchu sieciowego na witrynie
- * Całkowita liczba odwiedzin podczas okresu, jakiego dotyczy raportowanie: źródła, strony logowania, dane demograficzne i geograficzne.
- * Tworzenie propozycji dla dalszych strategii promocyjnych.
Rezultaty pracy w piątym miesiącu
Osiągnięcie pozycji docelowych.
Raport z wynikami promowania.
Analiza raportu dotyczącego ruchu na stronie.