SERM — Search Engine Reputation Management
Zadanie SERM polega na dyslokacji z wyników wyszukiwania stron zawierających treści budzące zastrzeżenia. Wówczas docelowa grupa odbiorców przestanie widzieć tego typu strony, a użytkownicy nie trafią na nie z poziomu wyszukiwarek internetowych.
Głównym celem działań SERM jest wypchnięcie niechcianych wyników wyszukiwania tak daleko, jak to możliwe. W rezultacie dobrze przemyślanych działań, grupa docelowa nie będzie więcej wyświetlać stron z negatywnymi treściami, a użytkownicy nie będą wchodzić na nie podczas przeglądania wyszukiwarek internetowych.
Było: |
Będzie:
|
Jak działa SERM?
Tworzymy pozytywne lub neutralne recenzje na renomowanych platformach, których zadaniem jest wypieranie negatywnych opinii.
Aby móc odsunąć negatywne recenzje, korzystamy z najbardziej wiarygodnych zasobów:
- Popularne zasoby informacyjne;
- Portale tematyczne;
- Fora branżowe;
- Blogi osobiste i osobiste strony internetowe konsumentów.
Promujemy pozytywne treści, aby wypozycjonować je na szczycie wyników wyszukiwania.
Co, jeżeli negatywna recenzja znajduje się na wiarygodnej platformie?
Czasami negatywne treści są publikowane na popularnych witrynach, których wykluczenie z TOP 10 wyników jest prawie niemożliwe. W takim przypadku próbujemy skontaktować się z administracją portalu, gdzie zamieszczono negatywną recenzję, z prośbą o wykluczenie stron z indeksu wyszukiwarki, albo też całkowite usunięcie takich stron z witryny.