⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania



Wyślij zapytanie
i otrzymaj ofertę

Wyślij zapytanie
i otrzymaj ofertę

Optymalizacja ASO i promowanie aplikacji

Pew Research Center opublikował wyniki ankiety dotyczącej adopcji smartfonów: według danych 59% światowej populacji w wieku 18+ korzystało ze smartfonów w 2019 roku, co stanowi około 4,3 miliarda użytkowników.

Rynek smartfonów nadal rośnie, budując swoją potęgę: według różnych prognoz globalna adopcja smartfonów osiągnie 75% w latach 2020-2021, czyli 6 miliardów użytkowników.

Ponieważ czasy korzystania z telefonów z przyciskami bez aplikacji (nie liczmy kalkulatora i "węża") odeszły w zapomnienie, na scenę wkroczyli zewnętrzni twórcy oprogramowania, zarabiając dzięki przyjętej polityce monetyzacji.

Najpopularniejsze systemy operacyjne:

Microsoft (Windows Phone), Samsung (Bada), Research In Motion Limited (BlackBerry OS), Hewlett-Packard (WebOS), Firefox (FirefoxOS) i Nokia (Symbian) opracowały własne systemy operacyjne w różnym czasie, jednak nie udało im się osiągnąć globalnej dystrybucji i najwyższego poziomu usług, jak Android i iOS, więc ostatecznie zrezygnowały z produkcji i wsparcia swoich systemów.

3108
udanych projektów w 16 lat
count

Deweloperzy co miesiąc wypuszczają setki aplikacji do Play Market i App Store: gry, asystenci usług i biznesu, organizery, odtwarzacze, przechowywanie w chmurze i wiele innych. Jednak w obecnym wysoce konkurencyjnym środowisku tylko jedna na dziesięć aplikacji może zostać zainstalowana na urządzeniu użytkownika, ponieważ liczba aplikacji w sklepach z aplikacjami wynosi ponad 3 miliony, a liczba ta rośnie każdego dnia. W takich warunkach nie można obejść się bez promocji aplikacji mobilnych, zwanej ASO (App Store Optimization).

ASO to zestaw działań mających na celu optymalizację aplikacji pod kątem wyszukiwarek internetowych w celu zwiększenia jej widoczności i pozycji w Apple Store i Google Play. Głównym celem promocji jest wpływanie na ruch z wyszukiwarek i uzyskanie jak największej liczby instalacji na urządzeniach mobilnych.

Można powiedzieć, że optymalizacja aplikacji pozwoli deweloperom:

  • zwiększyć widoczność i stworzyć bardziej atrakcyjny lejek marketingowy;
  • zwiększyć zainteresowanie użytkowników produktem;
  • zwiększyć współczynnik konwersji z przepływu użytkowników;
  • wpłynąć na decyzję o instalacji aplikacji;
  • zmniejszenie kosztu każdego leada.

Należy pamiętać, że ruch organiczny ma ogromną wartość dla skutecznej promocji ASO, ponieważ określa zainteresowanie użytkowników produktem, a tym samym jego pozycję w sklepach z systemami operacyjnymi.

Oleg GavrilyukKierownik Optymalizatorów
Oleg Gavrilyuk Aweb Oleg Gavrilyuk Aweb

Promocja Split Budget

  • Używamy bezpiecznych metod promowania.
  • Pracujemy nie tylko z pozycjonowaniem, ale również konwersjami.
  • Zwiększamy ruch w ciągu miesiąca pracy.
  • Dopasowujemy do projektu grupę zadaniową składającą się z 4 specjalistów.

Grupa zadaniowa

Efektywna praca w zakresie promowania jest możliwa tylko w odpowiednio skoordynowanych zespołach wysoce wyspecjalizowanych ekspertów.

Z tego względu, nad Twoim projektem pracować będzie przynajmniej 2 specjalistów:


Manager projektu

Łącznik pomiędzy klientem i firmą. Słucha klienta, rozumie jego zadania i kontroluje grupę pracującą nad projektem.

Optymalizator

Pracuje nad zwiększeniem pozycjonowania, konwersji i pobrań aplikacji. Odpowiedzialny za rezultat końcowy.

Copywriter

Bada Twoją niszę, a następnie pisze teksty potrzebne do wypromowania aplikacji mobilnej.

Specjalista referencyjny

Uzyskuje linki do strony aplikacji. Korzysta z wymian, stron z recenzjami aplikacji, komentarzy na stronach, forach i blogach.

Przykłady efektywnej promocji ASO

Promowanie aplikacji mobilnej Dobrobut w Google Play. 100% zapytań w TOP 1 w ciągu 3 miesięcy

Promotion of the Dobrobut mobile application on Google Play.

KLIENT

Dobrobut – sieć klinik medycznych w Kijowie, największa na całej Ukrainie

Nasi klienci

Wideorecenzje naszych klientów

«Aweb pozwala mi zapomnieć o zmartwieniach dotyczących całej sekcji biznesu, do której w innym przypadku musiałbym zatrudniać pracowników»

Simon Kaastrup-Olsen,
Global Fantasy Sports
Zobacz recenzję wideo

Simon Kaastrup-Olsen,

Global Fantasy Sports

Zwycięzcy w nominacji

Search Innovation Google Premier Partner Awards

Nasza firma jest certyfikowanym partnerem Google. Zapewniamy promowanie i stały rozwój Twojej strony internetowej, która będzie przyciągać wielu nowych klientów.

Google Premier Partner Awards

Anna Zhurba
Menadżer projektu

Zapoznaj się z kosztami swojego projektu

Wyślij zapytanie
Otrzymaj ofertę
Aweb sp. z o.o.
Domaniewska 37 M2.43
02-672 Warszawa, PL