Promowanie aplikacji mobilnej Dobrobut w Google Play. 100% zapytań w TOP 1 w ciągu 3 miesięcy
KLIENT
Dobrobut – sieć klinik medycznych w Kijowie, największa na całej Ukrainie
Zgodnie z danymi firmy analitycznej Pew Research Center, w roku 2019 59% populacji osób dorosłych na świecie korzystało ze smartfonów, co przekłada się na około 4,3 miliarda osób. Analitycy wspominali wówczas, że w latach 2020-2021 liczba ta przekroczy 6 miliardów, czyli ok. 75% światowej populacji będzie aktywnymi użytkownikami smartfonów. Statystyki nie biorą jednak pod uwagę faktu, że wielu użytkowników korzysta z tabletów lub innych urządzeń opartych na popularnych systemach (iOS oraz Android).
Każdego miesiąca pojawiają się setki aplikacji dla urządzeń przenośnych. Dotyczą one nowych gier, usług, sklepów, treści, mediów społecznościowych i nie tylko. Pomimo faktu, że są one ogólnodostępne w Google Play oraz App Store, nie każda aplikacja jest pobierana przez użytkowników.
W międzyczasie, rozwój aplikacji mobilnych wymaga kolosalnych kosztów. Jeżeli oprogramowanie nie spotka się z wysokim zapotrzebowaniem, albo pozostanie niezauważone, wówczas obciążenie finansowe spada na firmę producenta aplikacji. Dobrze jest, jeżeli zainwestowałeś swoje fundusze w rozwój. Wówczas ryzykujesz wyłącznie własną inwestycją. A co w innych przypadkach?
Biorąc pod uwagę ogromną konkurencję, niemożliwe jest prowadzenie udanego biznesu bez promowania aplikacja – ASO (App Store Optimization) w celu dotarcia do użytkownika.
Promowanie aplikacji mobilnych to zestaw działań wymierzonych w zwiększanie widoczności Twojej aplikacji w wynikach wyszukiwania Google Play oraz App Store.
Zasady działania sklepów Google Play i App Store są proste. Jeżeli Twoja apka nie pojawi się na pierwszych 3-5 stronach z wynikami, oznacza to, że użytkownik nigdy nie zainstaluje aplikacji, nie ważne jak wyśmienitą funkcjonalność ona posiada.
Istnieje również inna strona promocji aplikacji mobilnych. Jeżeli Twoja apka znajdzie się w TOP 3 wyników wyszukiwania, ale jej ikona, nazwa lub niska ocena nie przyciąga użytkowników, wówczas utracisz ich uwagę.
Nawet jeżeli uda Ci się przyciągnąć użytkownika na stronę aplikacji, przekonanie go do pobrania może okazać się bardziej skomplikowane. Większość aplikacji posiada opisy słabej jakości. Jest to typowe dla programistów, którzy nie korzystają z profesjonalnych tłumaczeń dla przekładu opisów swoich aplikacji. Nie pomagają też screenshoty, który nie dostarczają żadnych informacji. W rezultacie użytkownik opuści stronę i już nigdy nie wróci.
To wszystko oznacza, że zadaniem specjalisty ds. promowania aplikacji jest opracowanie każdego etapu przyciągania i odpowiednie określenie grupy docelowej. Ważne jest również zawarcie informacji na temat produktu tak szczegółowo, jak to możliwe, używając do tego narzędzi, które pomogą zainteresować potencjalnego użytkownika.
Efektywna praca w zakresie promowania jest możliwa tylko w odpowiednio skoordynowanych zespołach wysoce wyspecjalizowanych ekspertów.
Z tego względu, nad Twoim projektem pracować będzie przynajmniej 2 specjalistów:
Łącznik pomiędzy klientem i firmą. Słucha klienta, rozumie jego zadania i kontroluje grupę pracującą nad projektem.
Pracuje nad zwiększeniem pozycjonowania, konwersji i pobrań aplikacji. Odpowiedzialny za rezultat końcowy.
Bada Twoją niszę, a następnie pisze teksty potrzebne do wypromowania aplikacji mobilnej.
Uzyskuje linki do strony aplikacji. Korzysta z wymian, stron z recenzjami aplikacji, komentarzy na stronach, forach i blogach.
Dobrobut – sieć klinik medycznych w Kijowie, największa na całej Ukrainie
«Aweb pozwala mi zapomnieć o zmartwieniach dotyczących całej sekcji biznesu, do której w innym przypadku musiałbym zatrudniać pracowników»
Nasza firma jest certyfikowanym partnerem Google. Zapewniamy promowanie i stały rozwój Twojej strony internetowej, która będzie przyciągać wielu nowych klientów.
Pomimo gigabajtów informacji, eksperymentów i przyjętych założeń, nikt nie jest w stanie przedstawić dokładnego algorytmu dotarcia na szczyt. Dzieje się tak, gdyż polityka Apple i Google pozwala aplikacjom osiągać pozycje liderów na podstawie głosów użytkowników, a nie działań marketingowców
Nasi eksperci posiadający doświadczenie w promowaniu aplikacji zidentyfikowali główne wskaźniki. Oto kilka z nich:
Pomimo opisanych powyżej wskaźników, każdy ze sklepów z aplikacjami działa zgodnie ze swoją polityką, zgodnie z którą mogą one promować aplikacje. Przede wszystkim, możliwe jest zidentyfikowanie częstych i ważnych czynników:
Wszystkie te punkty powinny zostać opracowany jeszcze przed pierwszą wersją aplikacji, żeby miała ona solidne podstawy dla kolejnych iteracji ASO. Warto też wspomnieć, że wszystkie sklepy wspierają politykę uporządkowania, więc trzeba być przygotowanym na to, że nie będziesz w stanie szybkie wyciągnąć swojej aplikacji mobilnej na szczyt. Jest to długi i delikatny proces, w ramach którego każdy kolejny krok jest bardzo ważny.
Co więcej, jeżeli istnieją podejrzenia o niesprawiedliwą konkurencję na jakimkolwiek etapie, Google i Apple mogą obniżyć rating aplikacji, albo nawet usunąć ją ze sklepu.
Aby temu zapobiec, promowanie aplikacji mobilnej powinno zostać powierzone profesjonalistom. Dla ekspertów marketing to nie działania niepewne, ale konkretna strategia, zgodnie z którą Twój produkt osiągnie swój el.
Specjaliści Aweb oferują usługę promowania oprogramowania mobilnego, dzięki któremu możesz skupić się na rozwijaniu swojego produktu. Nasi profesjonaliści zajmą się wskaźnikami, konwersjami i innymi niezbędnymi danymi.
Czym się zajmujemy:
Kwestia kosztów promocji jest ważna i integralna. Podpisujemy umowę, gdzie przedstawiamy kompletną listę prac, określone cele i pośrednie KPI.
Nasi managerowie korzystają z polityki uczciwego doboru ceny. Oznacza to, że zawsze wiesz za co płacisz i możesz optymalizować koszty zgodnie z comiesięcznym raportem otrzymanym od naszych specjalistów.
Skontaktuj się z nami już dzisiaj, żeby tysiące użytkowników mogły korzystać z Twojej aplikacji jutro!
Zwycięzcy w nominacji Search Innovation Google Premier Partner Awards
Aweb to a certyfikowany partner premium Google.. Zawsze jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi aktualnościami dotyczącymi reklamy online.
Naszym specjalistom można zaufać. Potwierdzają oni swoje kwalifikacje egzaminami certyfikującymi co 12 miesięcy.