⬆️ Zwycięzcy w kategorii Innowacji Wyszukiwania

Wyślij zapytanie
i otrzymaj ofertę

Wyślij zapytanie
i otrzymaj ofertę

Promowanie aplikacji mobilnych na sam szczyt

Zgodnie z danymi firmy analitycznej Pew Research Center, w roku 2019 59% populacji osób dorosłych na świecie korzystało ze smartfonów, co przekłada się na około 4,3 miliarda osób. Analitycy wspominali wówczas, że w latach 2020-2021 liczba ta przekroczy 6 miliardów, czyli ok. 75% światowej populacji będzie aktywnymi użytkownikami smartfonów. Statystyki nie biorą jednak pod uwagę faktu, że wielu użytkowników korzysta z tabletów lub innych urządzeń opartych na popularnych systemach (iOS oraz Android).

Każdego miesiąca pojawiają się setki aplikacji dla urządzeń przenośnych. Dotyczą one nowych gier, usług, sklepów, treści, mediów społecznościowych i nie tylko. Pomimo faktu, że są one ogólnodostępne w Google Play oraz App Store, nie każda aplikacja jest pobierana przez użytkowników.

W międzyczasie, rozwój aplikacji mobilnych wymaga kolosalnych kosztów. Jeżeli oprogramowanie nie spotka się z wysokim zapotrzebowaniem, albo pozostanie niezauważone, wówczas obciążenie finansowe spada na firmę producenta aplikacji. Dobrze jest, jeżeli zainwestowałeś swoje fundusze w rozwój. Wówczas ryzykujesz wyłącznie własną inwestycją. A co w innych przypadkach?

Biorąc pod uwagę ogromną konkurencję, niemożliwe jest prowadzenie udanego biznesu bez promowania aplikacja – ASO (App Store Optimization) w celu dotarcia do użytkownika.

3108
udanych projektów w 16 lat
count

Kroki w kierunku użytkownika. Jaki jest cel promowania aplikacji mobilnych?

Promowanie aplikacji mobilnych to zestaw działań wymierzonych w zwiększanie widoczności Twojej aplikacji w wynikach wyszukiwania Google Play oraz App Store.

Zasady działania sklepów Google Play i App Store są proste. Jeżeli Twoja apka nie pojawi się na pierwszych 3-5 stronach z wynikami, oznacza to, że użytkownik nigdy nie zainstaluje aplikacji, nie ważne jak wyśmienitą funkcjonalność ona posiada.

Istnieje również inna strona promocji aplikacji mobilnych. Jeżeli Twoja apka znajdzie się w TOP 3 wyników wyszukiwania, ale jej ikona, nazwa lub niska ocena nie przyciąga użytkowników, wówczas utracisz ich uwagę.

Nawet jeżeli uda Ci się przyciągnąć użytkownika na stronę aplikacji, przekonanie go do pobrania może okazać się bardziej skomplikowane. Większość aplikacji posiada opisy słabej jakości. Jest to typowe dla programistów, którzy nie korzystają z profesjonalnych tłumaczeń dla przekładu opisów swoich aplikacji. Nie pomagają też screenshoty, który nie dostarczają żadnych informacji. W rezultacie użytkownik opuści stronę i już nigdy nie wróci.

To wszystko oznacza, że zadaniem specjalisty ds. promowania aplikacji jest opracowanie każdego etapu przyciągania i odpowiednie określenie grupy docelowej. Ważne jest również zawarcie informacji na temat produktu tak szczegółowo, jak to możliwe, używając do tego narzędzi, które pomogą zainteresować potencjalnego użytkownika.

Oleg GavrilyukKierownik Optymalizatorów
Oleg Gavrilyuk Aweb Oleg Gavrilyuk Aweb

Promocja Split Budget

  • Używamy bezpiecznych metod promowania.
  • Pracujemy nie tylko z pozycjonowaniem, ale również konwersjami.
  • Zwiększamy ruch w ciągu miesiąca pracy.
  • Dopasowujemy do projektu grupę zadaniową składającą się z 4 specjalistów.

Grupa zadaniowa

Efektywna praca w zakresie promowania jest możliwa tylko w odpowiednio skoordynowanych zespołach wysoce wyspecjalizowanych ekspertów.

Z tego względu, nad Twoim projektem pracować będzie przynajmniej 2 specjalistów:


Manager projektu

Łącznik pomiędzy klientem i firmą. Słucha klienta, rozumie jego zadania i kontroluje grupę pracującą nad projektem.

Optymalizator

Pracuje nad zwiększeniem pozycjonowania, konwersji i pobrań aplikacji. Odpowiedzialny za rezultat końcowy.

Copywriter

Bada Twoją niszę, a następnie pisze teksty potrzebne do wypromowania aplikacji mobilnej.

Specjalista referencyjny

Uzyskuje linki do strony aplikacji. Korzysta z wymian, stron z recenzjami aplikacji, komentarzy na stronach, forach i blogach.

Przykłady efektywnej promocji ASO

Promowanie aplikacji mobilnej Dobrobut w Google Play. 100% zapytań w TOP 1 w ciągu 3 miesięcy

Promotion of the Dobrobut mobile application on Google Play.

KLIENT

Dobrobut – sieć klinik medycznych w Kijowie, największa na całej Ukrainie

Nasi klienci

Wideorecenzje naszych klientów

«Aweb pozwala mi zapomnieć o zmartwieniach dotyczących całej sekcji biznesu, do której w innym przypadku musiałbym zatrudniać pracowników»

Simon Kaastrup-Olsen,
Global Fantasy Sports
Zobacz recenzję wideo

Simon Kaastrup-Olsen,

Global Fantasy Sports

Zwycięzcy w nominacji

Search Innovation Google Premier Partner Awards

Nasza firma jest certyfikowanym partnerem Google. Zapewniamy promowanie i stały rozwój Twojej strony internetowej, która będzie przyciągać wielu nowych klientów.

Google Premier Partner Awards

Przesunięcie aplikacji na sam szczyt: zasady rankingów

Pomimo gigabajtów informacji, eksperymentów i przyjętych założeń, nikt nie jest w stanie przedstawić dokładnego algorytmu dotarcia na szczyt. Dzieje się tak, gdyż polityka Apple i Google pozwala aplikacjom osiągać pozycje liderów na podstawie głosów użytkowników, a nie działań marketingowców

Nasi eksperci posiadający doświadczenie w promowaniu aplikacji zidentyfikowali główne wskaźniki. Oto kilka z nich:

  • Adekwatność treści na stronie aplikacji w zestawieniu z zapytaniami wyszukiwania;
  • Liczba otwarć aplikacji i czas ich działania;
  • Powroty do aplikacji w różnych dniach po instalacji;
  • Liczba usunięć w ciągu ostatnich 30 dni;
  • Całkowita liczba usunięć aplikacji;
  • Opinie i oceny użytkowników;
  • Liczba awarii i automatycznych zamknięć się aplikacji;
  • Zewnętrzne linki do aplikacji pochodzące ze wzmianek i recenzji online.

Najważniejsze kwestie promowania aplikacji mobilnej

Pomimo opisanych powyżej wskaźników, każdy ze sklepów z aplikacjami działa zgodnie ze swoją polityką, zgodnie z którą mogą one promować aplikacje. Przede wszystkim, możliwe jest zidentyfikowanie częstych i ważnych czynników:

  • Łatwa do zapamiętania i prosta nazwa. Powinna oddawać esencję aplikacji i jej funkcjonalność.
  • Słowa kluczowe użyte w opisie, dzięki którym potencjalny użytkownik znajdzie Twoją aplikację.
  • Wysokiej jakości zrzuty ekranu wraz z ich wyjaśnieniami. Będą one przekonywać użytkownika do instalacji oprogramowania.
  • Oceny i recenzje użytkowników. Zgodnie ze statystykami, przed instalacją apki każdy użytkownik czyta przynajmniej trzy recenzje osób, które już z niej korzystały, przykładając szczególną uwagę do negatywnych opinii.

Wszystkie te punkty powinny zostać opracowany jeszcze przed pierwszą wersją aplikacji, żeby miała ona solidne podstawy dla kolejnych iteracji ASO. Warto też wspomnieć, że wszystkie sklepy wspierają politykę uporządkowania, więc trzeba być przygotowanym na to, że nie będziesz w stanie szybkie wyciągnąć swojej aplikacji mobilnej na szczyt. Jest to długi i delikatny proces, w ramach którego każdy kolejny krok jest bardzo ważny.

Co więcej, jeżeli istnieją podejrzenia o niesprawiedliwą konkurencję na jakimkolwiek etapie, Google i Apple mogą obniżyć rating aplikacji, albo nawet usunąć ją ze sklepu.

Aby temu zapobiec, promowanie aplikacji mobilnej powinno zostać powierzone profesjonalistom. Dla ekspertów marketing to nie działania niepewne, ale konkretna strategia, zgodnie z którą Twój produkt osiągnie swój el.

Promowanie aplikacji w Aweb: przejrzyście i za uczciwą cenę

Specjaliści Aweb oferują usługę promowania oprogramowania mobilnego, dzięki któremu możesz skupić się na rozwijaniu swojego produktu. Nasi profesjonaliści zajmą się wskaźnikami, konwersjami i innymi niezbędnymi danymi.

Czym się zajmujemy:

  • Planujemy, opisujemy i uzgadniamy strategię promowania aplikacji;
  • Zapewniamy potrzebne wsparcie tekstowe dla aplikacji, skupiając się na native speakerach, żeby w każdym kraju promocja teksty dotarła do odbiorcy;
  • Monitorujemy efektywność aplikacji w porównaniu z innym oprogramowaniem. Jeśli to koniecznie, formułujemy listę elementów, jakie należy usunąć lub zmodyfikować;
  • Zbieramy dane dla semantyki przy wykorzystaniu kilku serwisów i ponad 10 różnorodnych parametrów, dzięki czemu żadna pozycja nie jest pozostawiona bez opieki;
  • Monitorujemy pozycje, opisy i wykorzystanie słów kluczowych w aplikacjach konkurencji, aby pokryć komplet danych i zainteresować odpowiednich odbiorców;
  • Śledzimy zainstalowane i zaaprobowane wskaźniki KPI dla Twojej aplikacji;
  • Udostępniamy linki do aplikacji w różnego rodzaju artykułach i recenzjach, jak również kupujemy wysokiej jakości linki „zewnętrzne”, aby zwiększyć pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania;
  • Promujemy aplikację używając targetowanych reklam w mediach społecznościowych, przyciągając grupę docelową określoną wyłącznie przez Ciebie;
  • Generujemy nowe pomysły dla kreatywności. Ponadto, testujemy i wykorzystujemy nietuzinkowe podejście do promowania.

Ile kosztuje promowanie aplikacji mobilnej?

Kwestia kosztów promocji jest ważna i integralna. Podpisujemy umowę, gdzie przedstawiamy kompletną listę prac, określone cele i pośrednie KPI.

Nasi managerowie korzystają z polityki uczciwego doboru ceny. Oznacza to, że zawsze wiesz za co płacisz i możesz optymalizować koszty zgodnie z comiesięcznym raportem otrzymanym od naszych specjalistów.

Skontaktuj się z nami już dzisiaj, żeby tysiące użytkowników mogły korzystać z Twojej aplikacji jutro!

Anna Zhurba
project manager

Find out the cost of work on your project

Submit an application
Get an offer
Aweb sp. z o.o.
Domaniewska 37 M2.43
02-672 Warszawa, PL